SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter
array(5) {["Article"]=>array(10) {["id"]=>string(5) "79846"["gallery"]=>string(1) "0"["author_id"]=>string(6) "145917"["title"]=>string(63) "Performance - nowy trend w realizacji kampanii reklamowych"["forum_topic_id"]=>NULL["sum_rating"]=>string(1) "0"["rates"]=>string(1) "0"["date"]=>string(19) "2008-12-11 00:03:00"["disable_comments"]=>string(1) "0"["comment_count"]=>string(1) "0"}["Category"]=>array(3) {["group_id"]=>string(1) "6"["id"]=>string(3) "192"["slug"]=>string(6) "inne-9"}["Group"]=>array(2) {["name"]=>string(7) "Reklama"["slug"]=>string(7) "reklama"}["comment_pagination"]=>string(0) ""["Comment"]=>array(0) {}}

Performance - nowy trend w realizacji kampanii reklamowych

W modelu performance to klient udostępnia swoje kampanie pookreślonych stawkach wydawcom, oferując systemy motywacyjne, abyich zachęcić. Wydawcy wybierają kampanie tych klientów, którym chcąudostępnić swoją powierzchnię reklamową.

W planowaniu typu performance grupa docelowa nie jest aż takważna. Kluczowe jest określenie i wykorzystanie przewag (USP)produktu i aktualnej oferty. - Czyli nie skupiamy się nad tym,gdzie mamy się pokazać, ale co chcemy pokazać i w jaki sposób -powiedział Hubert Pałkiewicz, dyrektor ds. strategii i nowegobiznesu IMP Performance podczas konferencji Internet Group"Marketing - wyzwania przyszłości".

Ważną rolę w realizacji kampanii performance jest badanie rynkui konkurencji.

Kampania performance stawia na efektywność. Jej cele to:wygenerowanie ruchu na stronie, zebranie bazy mailingowej doprowadzenia database marketingu i budowania programówlojalnościowych, zebranie danych kontaktowych do późniejszegoprzetworzenia, generowanie sprzedaży poprzez stronę WWW lubsfinalizowanie transakcji przez kanały mobile i call center.

Znaczące różnice widać także na etapie planowania. Planowanieefektywnościowe zakłada dobór partnerów pod kątem efektywności -ilość, jakość i koszt leadów (sprzedaży), stopy zwrotu z inwestycji(ROI). - Planowanie to umożliwia poszerzanie działań sprzedażowycho kolejnych partnerów, wybór optymalnych modeli rozliczeniowych iwprowadzanie systemów motywacyjnych - dodaje Pałkiewicz.

Kampanie realizowane tradycyjnie są rozliczane na podstawie CPM,FF, ewentualnie uwzględniają określone dopłaty za zdefiniowaneusługi. Cena zależy od miejsca i formy reklamowej. W kampaniachtypu performance podstawą rozliczenia jest efektywność - lead,działanie, kontakt SMS lub na infolinię. Coraz częściej stosuje siętakże rozliczenia za sprzedaż (stała stawka lub procent odsprzedaży) lub modele mieszane.

Założeniem kampanii performance jest synergia kreacji,technologii i mediów. Każdy z tych elementów realizuje celesprzedażowe: kreacja kieruje do miejsca rozpoczęcia procesusprzedaży - landing page, zmienia się w "sklep internetowy" -real-time creatives. Media są rozliczane za efekt i sprzedaż.Technologia służy weryfikacji i walidacji leadów, umożliwiaintegrację systemu on line z call center.

Dołącz do dyskusji: Performance - nowy trend w realizacji kampanii reklamowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl