W lutym cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet spadły o prawie 11 proc.. Najbardziej zmalały przychody „Gazety Wyborczej”, a jako jedyny więcej zarobił „Fakt”.
W lutym bieżącego cennikowe przychody reklamowe polskich gazet wyniosły 160,4 mln zł (netto, bez autopromocji), czyli o 10,9 proc. mniej niż w lutym 2009 roku – wynika z danych Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Wśród czołowych tytułów największe spadki zanotowała „Gazeta Wyborcza” (rok do roku o 16 proc., do kwoty 55,3 mln zł w lutym br.) i „Polska” (o 12,7 proc., do 20,5 mln zł). Nieznacznie zmniejszyły się też cennikowe wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej” – o 2,8 proc., do kwoty 10,6 mln zł.
Z drugiej strony „na papierze” zdecydowanie więcej niż rok wcześniej – o 25 proc. – zarobił na reklamach „Fakt”, którego wpływy wyniosły w lutym br. 15,8 mln zł.
Zobacz tabelę