Microsoft zapowiedział, że należąca do niego internetowa wyszukiwarka Bing zmienia nazwę na Microsoft Bing. Platforma ma także nowe logo. Producent wyjaśnia, że zmiana identyfikacji wizerunkowej pozwoli użytkownikom łatwiej identyfikować Bing z Microsoftem.
Obecnie na rynku wyszukiwarek internetowych dominującą pozycję ma platforma prowadzona przez Google. Według danych Statcounter z maja 2020 r. wyszukiwarka Google miała 67,14 proc. udziałów w globalnym rynku, na kolejnych miejscach znalazły się Bing (14,63 proc.) oraz chińska Baidu.
Czytaj także: Microsoft z nową odsłoną Xbox Store, aplikacją na Androida i akcesoriami
Bing: Nowa nazwa i logo
Teraz Microsoft będący właścicielem wyszukiwarki Bing poinformował na swoim blogu o zmianach w identyfikacji wizerunkowej tej platformy.
Producent zapowiada, że wyszukiwarka ma obecnie nazwę Microsoft Bing, otrzymała także odświeżone logo w nowym kształcie i kolorystyce.
Microsoft nie wyjaśnia szeroko decyzji o rebrandingu Bing, zaznacza jedynie że jest ona spowodowana chęcią lepszego niż dotąd uświadomienia internautom, iż marka wyszukiwarki jest bezpośrednio związana z koncernem.
W zakończonym 30 czerwca roku fiskalnym Microsoft zanotował wzrost przychodów o 14 procent, a zysk netto spółki przekroczył 44 mld dolarów. Motorem wzrostów był szczególnie segment usług chmurowych, w wypadku Azure przychody zwiększyły się o 47 proc. w dobie pandemii koronawirusa.
Czytaj także: Microsoft pokazał Surface Laptop Go i nowy Surface Pro X (wideo)