Telewizja 2018-10-09
11

Teleturniej „The Wall. Wygraj marzenia” stracił 410 tys. widzów

Drugi sezon teleturnieju „The Wall. Wygraj marzenia” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 1,25 mln widzów, o 410 tys. osób mniej niż pokazywany rok temu początek pierwszej serii. Produkcja daje Jedynce ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”.

Nowe odcinki „The Wall. Wygraj marzenia” na antenie TVP1 oglądać można w piątki około godz. 20.30, począwszy od 14 września br. Średnia widownia trzech pierwszych odcinków wyniosła 1,25 mln osób, co przełożyło się na 8,61 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,99 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,90 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył odcinek pokazany 28 września br. Zgromadził on przed telewizorami 1,25 mln oglądających.

W porównaniu do początku pierwszego sezonu, emitowanego jesienią ub.r., teleturniej stracił 410 tys. widzów. Średnia widownia trzech pierwszych odcinków (pokazanych w okresie od 22 września do 6 października ub.r.) wyniosła 1,66 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 11,55 proc., 8,35 proc. oraz 10,19 proc. udziału.

Jedynka w paśmie nadawania nowego programu zajmuje ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie jest TVP2, która emitując wtedy końcówkę „Barw szczęścia” i „O mnie się nie martw”, osiąga 12,74 proc. udziału. Drugi jest TVN (filmy fabularne; 9,94 proc.), a trzeci - Polsat („World of Dance - Polska”; 8,95 proc.).

Również wśród widzów w grupach16-49 i 16-59 Jedynka jest czwarta.

„The Wall. Wygraj marzenia” to teleturniej, który powstaje na licencji amerykańskiego formatu „The Wall”. W każdym odcinku występuje para uczestników, którzy odpowiadają na pytania.

Kluczową rolę odgrywa wysoka ściana u spodu której znajduje się 15 kieszeni z określonymi kwotami pieniędzy - od 1 do 100 tys. złotych. Po każdym pytaniu, ze szczytu labiryntu spada kula i odbija się od gęsto rozmieszczonych kołków, które w nieprzewidywalny sposób zmieniają trajektorię kuli tak, że do ostatniego momentu nie wiadomo, w którą z 15 kieszeni otworów kula wpadnie i jaką wskaże kwotę. Program prowadzi Paweł Orleański.

Producentem wykonawczym polskiej wersji jest Endemol Shine Polska.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: The Wall. Wygraj marzenia, TVP1

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (11) DODAJ OPINIĘ
<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter