Telewizyjne wydatki reklamowe w I półroczu 2007: Najwięcej zarobiła TVN, Polsat Sport na czele kanałów tematycznych, reklamodawcą numer jeden Unilever.
Telewizja TVN zwiększyła w I półroczu 2007 r. cennikowe wpływy netto z reklam do 1 060 732 118 zł, czyli o 12,1 proc. wobec analogicznego okresu 2006. Pozwoliło to stacji kierowanej przez Piotra Waltera awansować na pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).
Na drugie miejsce spadła telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 1 043 425 218 zł (8,3 proc. więcej niż w I półroczu 2006 r.).
Na kolejnej pozycji znalazła się TVP1, która zarobiła 787 795
272 zł (wzrost o 21,5 proc.) a czwarta 'Dwójka' - 553 517 749 zł
(wzrost o 10,7 proc.).
Na piątym miejscu uplasowała się telewizja Polsat Sport, która
zarobiła najwięcej spośród wszystkich kanałów tematycznych.
X* - stacja włączona do monitoringu od 2007 roku
* - powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOP
do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1,
4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i
Uroda, Zone Europe)
Unilever-Bestfoods, Nestle Polska, Polkomtel, Procter & Gamble,
L`OREAL Polska i Danone - to firmy, które przeznaczyły najwięcej na
reklamę w telewizji w I półroczu 2007 r. Na osiemnastym miejscu
znalazła się firma P4, właściciel nowej sieci komórkowej Play
(debiut na rynku 16.03.2007).
Zobacz tabelę
* część wzrostów może być konsekwencją pojawienia się w monitoringu reklamowym TNS OBOP nowych stacji tematycznych