Reklama2023-05-19

Publicis Groupe i Interpublic wygrały globalny przetarg Pfizera

Firma farmaceutyczna Pfizer wybrała grupy reklamowe Publicis Groupe i Interpublic na swoich globalnych partnerów marketingowych. To efekt przetargu, który ruszył na początku roku.

Według firmy badawczej COMvergence, firma Pfizer wydała w zeszłym roku 1,476 miliarda dolarów na media. Około 40 proc. tych nakładów jest przeznaczone na cyfryzację. Koncern najwięcej (1,2 mld dolarów) wydaje w Ameryce Północnej. Na region EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki) przypada ok. 40 mln dolarów.

Według rocznego raportu finansowego firmy, całkowite koszty reklamy w 2021 roku (w tym kreacja i produkcja) wyniosły 2 miliardy dolarów.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Publicis Groupe zajmie się obsługą w zakresie mediów, danych i produkcji. IPG będzie globalnym partnerem kreatywnym firmy. Przetargiem zarządzał wewnętrznie jej szef marketingu Drew Panayiotou, który dołączył do firmy w zeszłym roku.

Pfizer współpracował z wieloma agencjami na całym świecie, w tym z Assembly i Carat w zakresie obsługi mediowej oraz z VMLY&R i Grey w zakresie kreacji.

Autor:bg

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE(2)DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStrona GłównaNewsletter