W I półroczu 2015 roku większość dzienników ogólnopolskich miała niższą sprzedaż ogółem niż rok wcześniej, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Zyskały tylko „Parkiet” i „Rzeczpospolita”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), który w I półroczu 2015 roku sprzedał się w liczbie 315 480 egz. To o 5,43 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycją ze sprzedażą ogółem wynoszącą 162 096 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 7,22 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w I półroczu br. zmalał o 3,24 proc. do 148 066 egz.
Prasa
|
„Fakt” o 38 proc. w dół, a „Gazeta Wyborcza” - o 63 proc. Sprzedaż dzienników od 2005 roku (raport)
|
Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 0,33 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 56 639 egz.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 46 973 egz., po spadku o 6,12 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 9,27 proc. i wyniosła 4 928 egz.
Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 13,01 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w I półroczu br. wyniósł 30 152 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.