Reklama 2008-03-06
0

Polsat wyprzedził TVN, duży wzrost Polsatu Sportu

Największe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych w lutym br. miał Polsat, któremu udało się wyprzedzić TVN. Na czele kanałów tematycznych znalazł się Polsat Sport, który jednocześnie zanotował największy wzrost w rankingu zarabiając dwa razy więcej niż rok temu. Reklamodawcą numer jest Unilever Polska.

Cennikowe wpływy z reklam Polsatu w styczniu br. wyniosły 163,8 mln zł i były o 43,7 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu zeszłego roku. Pozwoliło to stacji Zygmunta Solorza-Żaka awansować na pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane powstały na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 139,8 mln zł (4,6 proc. więcej lutym 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się stacja TVP 1 z kwotą 102,1 mln zł, o 4,1 proc. wyższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam z poziomu 69,2 mln zł do 63,9 mln zł.

Pierwszą piątkę kanałów zamyka Polsat Sport, który w lutym br. zarobił 27,2 mln zł i był liderem wśród stacji tematycznych, odnotowując jednocześnie największy relatywny wzrost przychodów - o 96,9 proc.

Na szóstym miejscu uplasowała się TV Puls z kwotą 20,5 mln zł. Rok temu stacja ta nie była monitorowana przez TNS OBOP.

Zobacz tabelę Zobacz tabelę

Powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1, 4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Zone Europe)

X* - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20 lub nie była uwzględniona w monitoringu

Top 20 reklamodawców
Unilever Polska, Nestele Polska i Procter and Gamble Operations Polska to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w styczniu br.

Zobacz tabelę

Zobacz tabelę

Część wzrostów wydatków zaprezentowanych w powyższych tabelkach może być konsekwencją pojawienia się w monitoringu reklamowym TNS OBOP nowych stacji tematycznych.

Autor: pp

Więcej informacji: Polsat, Polsat Sport, TVN

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas