Internet 2016-10-08
21

Poczty mailowe: Gmail dogonił WP.pl, Tlen.pl mocno w górę dzięki o2.pl

Gmail ma już prawie tyle samo polskich użytkowników co Poczta.wp.pl. W skali roku bardzo duży wzrost zanotował serwis Mail.tlen.pl oferujący usługę pocztową z serwisu Poczta.o2.pl. Zdecydowanie najwięcej czasu internauci spędzają w witrynach pocztowych WP.pl, Onetu, Interii i Tlen.pl.

W sierpniu br. serwis Poczta.wp.pl odwiedziło 6,94 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali na stronie nieco ponad miliard odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez prawie 5 godzin - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis miał minimalnie więcej (o 25,7 tys.) użytkowników od Gmaila zapewniającego cały ruch witrynom pocztowym Google’a. Poczta.wp.pl zanotowała też prawie dwa razy więcej odsłon niż Poczta.onet.pl (526,7 mln), cztery razy więcej niż Mail.ten.pl (254,3 mln) i prawie pięć razy więcej niż Gmail (218 mln).

Za to nieco dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika osiągnęły serwisy pocztowe Interii i Onetu. W pierwszym każdy odwiedzający spędził przeciętnie 5,2 godziny, a w drugim - 5,1 godziny.

Mail.tlen.pl, oferujący usługę z serwisu Poczta.o2.pl (obie witryny należą do Grupy Wirtualna Polska), miał o 391 tys. użytkowników i ponad dwa razy więcej odsłon (254,3 mln wobec 111 mln) niż Poczta.o2.pl, zanotował też zdecydowanie dłuższy przeciętny czas korzystania (4,84 godz. wobec 1,96 godz.).

Zobacz tabelę

Na samych komputerach Gmail miał w sierpniu br. 6,23 mln użytkowników, a Poczta.wp.pl - 6,15 mln, przy czym zanotowała ponad sześć razy więcej odsłon od konkurenta (825 mln wobec 133 mln) oraz wielokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (5,29 godz. wobec 0,89 godz.).

Gmaila i Mail.tlen.pl odwiedziło na komputerach po 91 proc. wszystkich użytkowników tych stron, a Poczta.o2.pl - tylko 82,8 proc.

Zobacz tabelę

Na urządzaniach mobilnych Poczta.wp.pl z 2,16 mln użytkowników zdecydowanie wyprzedziła pod tym względem stronę Poczta.onet.pl (1,45 mln) i Gmaila (1,12 mln). Natomiast dużo mniejszą przewagę miała w liczbie odsłon - zanotowała ich 185 mln, o 40 mln więcej niż Poczta.onet.pl.

Z Poczta.onet.pl przeciętny odwiedzający korzystał przez nieco ponad dwie godziny, z serwisu pocztowego Interii - 1,67 godz., a z Mail.tlen.pl - 1,34 godz.

Poczta.o2.pl miała 921 tys. użytkowników, zdecydowanie więcej niż Mail.tlen.pl, ale ponad dwa razy mniej odsłon.

Z mobilnej wersji Poczta.o2.pl skorzystało 41,7 proc. wszystkich użytkowników serwisu. W przypadku Gmaila ten wskaźnik wyniósł tylko 16,2 proc., a w przypadku pozostałych stron - 30-32 proc.

W badaniu Gemius/PBI uwzględniane są na razie mobilne strony przeglądarkowe, aplikacje mobilne zostały objęte pomiarem od początku października.

Zobacz tabelę

W ciągu roku zasięg serwisu pocztowego WP.pl zwiększył się o 9,3 proc. - z 25,76 proc. do 28,16 proc. Większy wzrost (o 17,7 proc. - z 23,82 proc. do 28,05 proc.) osiągnął Gmail, dzięki czemu zniwelował stratę do liderującej witryny.

Poczta.onet.pl zanotowała wzrost zasięgu o 6,1 proc., a Poczta.interia.pl - o 8,9 proc. Z kolei zasięg Mail.tlen.pl zwiększył się prawie sześciokrotnie - z 1,84 proc. do 10,55 proc., a zasięg Poczta.onet.pl zmalał o 22,5 proc. (z 11,56 proc. do 8,96 proc.).

Zobacz tabelę

Autor: Tomasz Wojtas

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (21) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas