Reklama 2016-04-22
0

Microsoft odbija się na rynku reklamy

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Po drastycznym spadku z 2014 roku, w zeszłym roku przychód z reklam Microsoftu poszybował w górę o 20,8 proc., a w roku bieżącym nastąpi kolejny znaczący wzrost - prognozuje firma eMarketer.

W 2016 roku wpływy Microsoftu z reklam mają zwiększyć się o 15 proc., do blisko 3 miliardów dolarów. To jednak wciąż mniej niż w 2013 roku, a mniej więcej tyle samo co firmie udało się uzyskać jeszcze w roku 2012.

Dzięki obecnemu wzrostowi rośnie, chociaż powoli, udział koncernu z Redmond w globalnym rynku reklam w wyszukiwarkach online. W latach 2014-2015 zwiększył się on z 3 proc. do 3,3 proc., a w roku 2016 ma sięgnąć 3,4 proc. Dla porównania, udział lidera rynku Google ma w tym roku wynieść 55,2 proc., a chińskiej Baidu - 10,1 proc.

Lepsze wyniki Microsoft notuje w USA: 8,4 proc. udziału w rynku reklam w internetowych wyszukiwarkach i drugie miejsce za Google. Biorąc pod uwagę cały amerykański rynek reklam w przestrzeni cyfrowej, Microsoft jest trzeci, za Google i Facebookiem.

 

Autor: km

Więcej informacji: Microsoft

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas