Platforma Mediowa Point Group nadal aktywnie szuka kolejnych akwizycji, ale interesują ją głównie większe przejęcia takie jakim był zakup AWR Wprost, wynika z wypowiedzi prezesa Michała M. Lisieckiego. Point Group otrzymywał oferty odkupienia "Wprost", które przejął pod koniec 2009 r.
"Szukamy aktywnie akwizycji i prowadzi na ten temat rozmowy, ale są one na etapie wstępnym. Interesują nas w tej chwili większe transakcje o skali zbliżonej do przejęcia 'Wprost', ale odpowiednich celów na rynku nie ma dużo" - powiedział Lisiecki. Podkreślił, że Point Group, dzięki "Wprost" udowodnił, że potrafi przenosić swoje doświadczenia na projekty o większej skali.
Lisiecki przyznał, że spółka otrzymywała oferty odkupienia "Wprost".
"W tej chwili to dla nas aktywo strategiczne, m.in. ze względu na planu rozwoju i takie projekty jak wprowadzenie na rynek 'Bloomberg Businessweek Polska' przy współpracy z Bloombergiem" - podkreślił Lisiecki. Dwa tygodnie wcześniej spółka poinformowała, że należący do niej Point Group Business Unit będzie wydawcą tytułu ekonomicznego na licencji 'Bloomberg Businessweek Polska'.
>>> W górę “Gazeta Polska” i “Gość”, “Newsweek” stracił 40 proc.
Pod koniec 2009 r. PMPG kupiła 80% udziałów w spółce Agencja Wydawniczo -Reklamowa "Wprost". Wartość transakcji wyniosła 8,07 mln zł. Przychody AWR Wprost (wydawcy tygodnika "Wprost") w 2010 r. wyniosły 35,32 mln zł a zysk brutto spółki 8,55 mln zł. W tym roku przychody tej spółki mają wynieść 41,18 mln zł a zysk brutto 2,04 mln zł.
Spółka medialna Platforma Mediowa Point Group miała 1,46 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 3,74 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 17,25 mln zł wobec 15,17 mln zł rok wcześniej.