W lutym br. serwisy Google odwiedziło rekordowe 19,65 mln polskich internautów. Spore spadki z miesiąca na miesiąc zanotowały za to strony Allegro i GG, Interii, Polskapresse i Mediów Regionalnych oraz NK.pl.
Strony Google w lutym br. odwiedziło o 172,5 tys. polskich użytkowników więcej niż w styczniu br. i aż o 2,4 mln więcej niż w lutym ub.r. Google jako jedyny wydawca w czołowej dwudziestce osiągnął wzrost zasięgu z miesiąca na miesiąc. Dzięki temu jego serwisy zanotowały rekordowe wyniki: 19,65 mln real users i 92,1 proc. zasięgu.
Witryny wszystkich pozostałych wydawców z zestawienia miały mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Najwięcej straciły strony Allegro i GG (350,2 tys. real users), Interii (472,9 tys.), Polskapresse i Mediów Regionalnych (485,4 tys.), NK.pl (563,9 tys.) i Filmweb.pl (502,1 tys.).
Przy czym w skali roku większość z tych serwisów osiągnęła duże wzrosty. I tak witryny Interii zyskały 650 tys. real users, a Filmweb - 195 tys. Strony Allegro i GG rok wcześniej były klasyfikowane osobno, tak samo jak strony Polskapresse i Mediów Regionalnych.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku
Za to NK.pl (zapewniająca prawie cały ruch Grupie NK.pl) w skali roku zanotowała jeszcze większy spadek - o 1,4 mln użytkowników - niż w skali miesiąca.
Facebook miał o 2,1 mln użytkowników więcej niż rok wcześniej, a YouTube o 2 mln więcej.
Zobacz tabelę
Wśród serwisów objętych audytem site-centric wszystkie w czołowej dwudziestce zanotowały spadki zasięgu w skali miesiąca. Zdecydowanie najwięcej, 1,17 mln użytkowników, straciły strony Cyfrowego Polsatu (to aż 21,9 proc. w dół). Filmweb.pl stracił 502 tys. real users, a witryny Polskapresse i Mediów Regionalnych - 485 tys.
Zajmujące pierwsze miejsce serwisy Allegro i GG rok wcześniej były klasyfikowane osobno, tak samo jak strony Onetu i Ringier Axel Springer Polska. Witryny Wirtualnej Polski i O2 nadal są liczone osobno, chociaż ich wydawcy od połowy lutego działają razem jako Grupa Wirtualna Polska (więcej na ten temat). W skali roku WP zyskała 930 tys. real users, Gazeta.pl - 620 tys., Interia.pl - 650 tys., natomiast O2 straciło 200 tys.
Zobacz tabelęPozostałe wyniki na kolejnych stronach