Telewizja 2020-10-14
3

Disney zmienia strukturę i koncentruje na streamingu. Stawia na oryginalne treści

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Koncern Disneya zapowiedział zmianę swojej strategii. Firma stawia na oryginalne treści dostępne na platformach VoD takich jak Disney+, Hulu i ESPN+. W ramach reorganizacji Disney stworzył nowe segmenty biznesowe i dokonał roszad personalnych.

W ostatnich miesiącach koncern Disneya radził sobie ze zmiennym szczęściem. Z jednej strony w trzecim kwartale obecnego roku fiskalnego The Walt Disney Company zanotował przychody w wysokości ponad 11,7 mld dol., co oznacza spadek rok do roku o 42 proc. Koncern miał kwartalną stratę netto przekraczającą 4,7 mld dol., najgorzej wypadł segment parków rozrywki Disneya zamkniętych w dobie koronawirusa.

Z drugiej strony uruchomiony przez Disneya jesienią ub.r. serwis VoD Disney+ szybko zdobywa popularność na tych rynkach, na których jest obecnie dostępny. Do końca 2020 r. liczba użytkowników w USA korzystających z serwisu Disney+ osiągnie 72,4 mln – wynika z prognoz eMarketera. Zgodnie z przewidywaniami w 2024 r. grupa amerykańskich odbiorców Disney+ przekroczy 123 mln, platforma będzie bardziej popularna od Hulu, innego serwisu VoD należącego do Disneya.

Disney stawia na streaming

Teraz Disney zapowiedział oficjalnie, że w związku ze zmianą zachowań użytkowników i korzystaniem przez z nich z treści zmienia swoją strukturę i strategię.

- Biorąc pod uwagę niesamowity sukces Disneya+ i nasze plany dotyczące przyspieszenia naszej działalności bezpośrednio związanej z odbiorcami pozycjonujemy naszą firmę nieco inaczej, aby skuteczniej wspierać strategię rozwoju i zwiększać wartość spółki dla akcjonariuszy - wyjaśnia Bob Chapek, dyrektor generalny Disneya. - Zarządzanie tworzeniem treści, w odróżnieniu od dystrybucji, pozwoli nam być bardziej efektywnymi i dostarczać użytkownikom produkcje w sposób, jakiego oczekują. Nasze zespoły kreatywne skoncentrują się na tym, co robią najlepiej, tworząc światowej klasy treści oparte o franczyzy, podczas gdy nasz nowo scentralizowany zespół ds. globalnej dystrybucji skupi się na dostarczaniu i zarabianiu na tej treści w najbardziej optymalny sposób na wszystkich platformach, w tym Disney+, Hulu, ESPN+ i w nadchodzącej usłudze Star.

Czytaj także: Kina mozolnie podnoszą się z pandemii. „Widzowie chcą wrócić, potrzebne atrakcyjne premiery”

Zgodnie z zapowiedzią segment tworzenia nowych produkcji Disneya został podzielony na 3 główne działy: Studios, General Entertainment oraz Media and Entertainment Distribution.

Grupa Disney Studios ma tworzyć oryginalne treści dla kin, serwisu Disney+ i innych usług streamingowych. W jej składzie znajdą się studia The Walt Disney Studios (w tym Disney Live Action i Walt Disney Animation Studios), Pixar Animation Studios, Marvel Studios, Lucasfilm, 20th Century Studios i Searchlight Pictures.

General Entertainment ma skoncentrować się na tworzeniu dłuższych form rozrywkowych dla platform streamingowych Disneya oraz sieci kablowych. W skład grupy wejdą m.in. 20th Television, ABC Signature i Touchstone Television, ABC, FX i National Geographic. Segment Sports będzie odpowiedzialny za programy sportowe ESPN na żywo, wiadomości sportowe oraz oryginalne treści w kanałach kablowych ESPN+ i ABC.

Grupa Media and Entertainment Distribution będzie odpowiadać za wyniki finansowe oraz wszystkie funkcje dystrybucyjne, operacyjne, sprzedaż, reklamę i technologie wszystkich treści na całym świecie. Będzie również zarządzała usługami streamingowymi i krajowymi sieciami telewizyjnymi w USA.

Disney poinformował także o obecnych kompetencjach menedżerów najwyższego szczebla. Studios, General Entertainment i Sports będą kierowane przez obecnych szefów: Alana F. Horna i Alana Bergmana, Petera Rice'a i Jamesa Pitaro.

Na czele grupy Media i Entertainment Distribution stanie Kareem Daniel, wcześniej prezes ds. produktów konsumenckich, gier i wydawnictw. Wszystkich pięciu menedżerów będzie podlegało bezpośrednio Bobowi Chapek'owi.

Z kolei segment Disney Parks, Experiences and Products będzie nadal działać w ramach istniejącej struktury, kierowanej przez Josha D'Amaro, który nadal podlega Chapek’owi. Rebecca Campbell będzie pełniła funkcję prezesa operacji międzynarodowych i obsługi konsumenta. Bob Iger, jako prezes zarządu ma w dalszym ciągu kierować kreatywnymi przedsięwzięciami firmy.

Nadal nie wiadomo kiedy oferta nowego serwisu Disney+ pojawi się na polskim rynku. W momencie powstawania tego tekstu polskie biuro Disneya nie odpowiedziało na pytania Wirtualnemedia.pl w tej sprawie.

Czytaj także: Disney zwolni 28 000 pracowników parków rozrywki. Nadal ma problemy w związku z pandemią

Autor: ps

Więcej informacji: Disney, Disney+, Bob Chapek, streaming wideo, VoD

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter