W 2011 roku większość luksusowych miesięczników dla kobiet zanotowało spadki sprzedaży, najwięcej - niemal 30 proc. - stracił ostatni “Sukces”. Największy, choć nieduży wzrost zanotowało “Avanti”. Liderem pozostaje “Twój Styl”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) w ub.r. wyniosła 238 840 egz., czyli o 5,09 proc. mniej niż w 2010 roku. Mimo spadku tytuł ten pozostał liderem zestawienia.
Druga lokatę w 2011 roku zajął magazyn shoppingowy “Avanti” (Agora SA) ze średnim wynikiem na poziomie 179 160 egz. i wzrostem wynoszącym 4,61 proc. - największym w zestawieniu.
Podium zamyka “Joy” (Marquard Media Polska), którego przeciętna sprzedaż ogółem wyniosła 138 210 egz. i była o 13,05 proc. niższa niż rok wcześniej.
Największy, wynoszący 28,51 proc. spadek średniej sprzedaży ogółem zanotował miesięcznik "Sukces” (Wydawnictwo Przekrój). Jego wynik uplasował się na poziomie 15 136 egz., co dało mu ostatnie, 13. miejsce.
Zobacz tabelę
W samym grudniu ub.r. liderem sprzedaży ogółem także był “Twój Styl” z wynikiem na poziomie 235 670 egz, po wzroście o 8,28 proc. Na drugim miejscu “Avanti”, którego sprzedaż ogółem poszła do góry o 23,55 proc. (najbardziej w rankingu) do 191 739 egz. Na podium znalazł się jeszcze “Joy” (161 858 egz., - 7,91 proc.).
Największy spadek zanotował zajmujący ostatnią lokatę “Sukces”, którego wynik zmalał aż o 38,49 proc. i wyniósł tylko 11 468 egz.
Zobacz tabelę