W poniedziałek po południu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rozesłała do mediów „pilne oświadczenie przewodniczącego”. Maciej Świrski odniósł się do krytyki członka KRRiT Tadeusza Kowalskiego odnośnie uzależnienia wypłat abonamentu RTV dla mediów publicznych od przedstawiania przez te spółki kwartalnych sprawozdań z realizacji misji publicznej.
Microsoft potwierdził kolejne inwestycje w Polsce, które sięgną 2,8 mld zł - poinformował w poniedziałek premier Donald Tusk po spotkaniu z prezydentem i wiceprezesem Microsoftu Bradem Smithem. Koncern zainwestuje przede wszystkim w moc obliczeniową.
Zakończył się pierwszy etap naszego nowego konkursu dla najlepszych mediów i ludzi mediów w Polsce. O statuetki Wirtuali powalczy kilkaset osób, ponieważ do I edycji przyszło aż 450 zgłoszeń, za co już teraz bardzo dziękujemy.
CCC porozumiał się ze spółkami Zygmunta Solorza, Rafała Brzoski, Damiana Zapłaty i Marcina Grzymkowskiego co do kupna od nich 22,81 proc. akcji Modivo, właściciela m.in. eobuwie. Zapłaci im 1,36 mld zł i swoimi akcjami wartymi ok. 1,41 mld.
Każdy szanujący się wydawca internetowy w Europie wdrożył już model subskrypcyjny. Dużo piszemy o tym, ile kosztują takie oferty w Polsce. A jak jest nad Tamizą, Sekwaną, Tybrem czy Wełtawą? Subskrypcje na Zachodzie nie zawsze są droższe niż w Polsce, nie brakuje ciekawych promocji - za niektóre tytuły możemy zapłacić nawet symboliczne euro miesięcznie.
Redaktor naczelny "Gazety Wyborczej" Adam Michnik został laureatem tegorocznej Nagrody im. Kazimierza Kutza, przyznawanej osobom, które odgrywają istotną rolę w debacie publicznej. Honorowy tytuł "Ambasadora Śląska" otrzymała Joanna Wnuk-Nazarowa, wieloletnia dyrektor NOSPR.
Grupa CCC rezygnuje z rozwijanego w ostatnich latach konceptu sklepów eobuwie, stawia na bardziej tradycyjny handel. Uruchamia też wspólny dla swoich wszystkich szyldów klub lojalnościowy Modivo.club, w którym płatna opcja będzie kosztować 59,99 zł rocznie.
Dziennikarz i publicysta Piotr Semka uruchomił własny podcast „Piotr Semka nadaje”. Kolejne odcinki mają ukazywać się na portalu X.
Coraz więcej fałszywek – od prostych fake newsów po zaawansowane deepfake’i – zalewa internet i media społecznościowe. Nowe narzędzia sztucznej inteligencji i częste zmiany w algorytmach sprawiają, że nieprawdziwe informacje rozchodzą się błyskawicznie, a zadaniem dziennikarzy jest je wychwytywać i prostować. Właśnie w tym ma pomóc projekt „Nie wierz w to, co widzisz” – seria pięciu szkoleń dla redakcji, które chcą lepiej rozpoznawać i zwalczać dezinformację.
Niebawem ma rozpocząć się konkurs Urzędu Komunikacji Elektronicznej dotyczący operatora MUX-5 naziemnej telewizji cyfrowej. Wziąć w nim udział zamierza spółka MWE Teleport, należąca do Michała Winnickiego. - Nasz plan zakłada zapewnienie zasięgu MUX-5 na poziomie minimum 95 proc. populacji bez wykorzystania infrastruktury firmy Emitel – zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Winnicki.
Webinary, czyli seminaria online, to praktyczne, sprawdzone i pomocne rozwiązania, zarówno dla ekspertów, organizujących te spotkania, jak i dla uczestników. Problem w tym, że w ostatnim czasie, jak grzyby po deszczu, powstają autowebinary, czyli przygotowane wcześniej nagrania, które do samego końca próbują – mniej lub bardziej skutecznie – udawać wydarzenia na żywo.
Rozpoczęły się poszukiwania uczestników do nowego randkowego reality show realizowanego na zlecenie TVN. „Sekretny program randkowy” adresowany jest do singli w wieku 25-50 lat.
W pierwszych tygodniach br. liczba reklam emitowanych na antenie TVP Info zmalała - w skali roku - o ponad jedną piątą - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Najaktywniejszymi reklamowo markami na antenie tego kanału były: sieci sklepów Kaufland i Carrefour oraz spółka paliwowa Orlen.
W całym 2024 roku do kasy Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej z tytuły opłaty od usług VOD wpłynęło ponad 48,9 mln zł. W ostatnim kwartale ubiegłego roku wpływy te wyniosły ponad 13,7 mln zł.
Wartość rynku reklamy wideo, obejmującego telewizję i wideo online, wzrosła o 10,9 proc. w 2024 r. (rdr), do 7,06 miliarda zł - wynika z analizy Publicis Groupe. Inwestycje reklamowe w telewizji linearnej wzrosły zgodnie z prognozą o 5,9 proc. , a YouTube wyprzedzał pod względem udziału w czasie oglądalności każdy z kanałów tradycyjnej telewizji.
Mike White, scenarzysta i reżyser „Białego Lotosu”, po raz trzeci zabiera nas na wakacje do egzotycznego kurortu, w którym wypoczywają zamożni i uprzywilejowani Amerykanie. Tym razem odwiedzamy Tajlandię przyciągającą wielbicieli odnowy duchowej, jogi, relaksacyjnych masaży i widoku małpek skaczących po bujnej roślinności. Hotel przypomina złotą klatkę, ma symulować tajską kulturę, jakiej nigdy nie poznają, ani nie chcą poznać wielbiciele luksusu pielgrzymujący po oświecenie.
Firma Astro, nadawca stacji E-Sport, News24 i 13.TV, który do końca 2024 roku zajmował się produkcją „Familiady”, w czwartym kwartale ub.r. wypracował wzrost przychodów o jedną trzecią i dodatnią rentowność.
Postępowanie wszczęte w czerwcu 2024 roku przez Prokuraturę Okręgową w Warszawie zostało przeniesione do Prokuratury Regionalnej w Rzeszowie - wynika z ustaleń Wirtualnemedia.pl. Prowadzone jest w sprawie nadużycia uprawnień i niedopełnienia obowiązków przez członków zarządu Polskiej Fundacji Narodowej w 2017 roku. Jednym z nim był wówczas Maciej Świrski, obecny przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Zespół ds. deregulacji kierowany przez Rafała Brzoskę opublikował pierwsze postulaty. Dotyczą one m.in. dziewięciu zmian rozporządzeń i 14 zmian ustawowych, w większości w obszarze podatkowym.
Firma farmaceutyczna Teva ruszyła z największą w historii kampanią reklamową marki Sudocrem, w której podkreśla, że produkt jest dla wszystkich, nie tylko dla dzieci. Dodatkowo, Polska jest też pierwszym rynkiem, w którym firma zdecydowała się na obecność marki na imprezach sportowych.
STANOWISKO | FIRMA | REGION |
---|---|---|
Junior Key Client Partner w Biurze Reklamy | Ringier Axel Springer Polska |
mazowieckie |
Redaktor / Redaktorka SEO | TVN Warner Bros. Discovery |
mazowieckie |
Subscription Growth Manager | Ringier Axel Springer |
mazowieckie |
Event Sales Manager | Wirtualnemedia.pl |
mazowieckie |
Wydawca/Wydawczyni w TOK FM | Radio TOK FM |
mazowieckie |
Specjalista ds. umów | TVP |
mazowieckie |
Dziennikarz / redaktor | Intergol |
dolnośląskie |
Dziennikarz / wydawca portalu miejskiego | eWarszawa.pl |
mazowieckie |
Prowadzący/Prowadząca Program w Radio ZET | Radio ZET |
mazowieckie |
Administrator Produkcji Filmowych | Under Ski Tower |
mazowieckie |
Reporter/Reporterka Radio Zet | Radio ZET |
mazowieckie |
Redaktor / Redaktorka Business Insider (sekcja Energetyka) | Ringier Axel Springer Polska |
Cała Polska |
Dziennikarz (treści premium – piłka nożna) | Interia.pl |
Cała Polska |
Wydawca serwisu Sport | Interia.pl |
Cała Polska |
Account manager | Public Dialog |
mazowieckie |
DODAJ OGŁOSZENIE Ogłoszenie już od 200zł!