Reklama 2012-09-07
8

„Wszedłem w nią, była taka niewinna” w spocie Visaxinum naruszyło kodeks reklamowy

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że niedawny spot radiowy preparatu Visaxinum (Aflofarm Polska) naruszył kodeks branżowy, ponieważ uwłaczał godności kobiet i dyskryminował nastolatki.

Spot radiowy Visaxinum, którego dotyczyła skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy, był emitowany w ramach wiosennej kampanii preparatu, utrzymanej w stylistyce horrorowo-erotycznej (przeczytaj o tym więcej i zobacz spot telewizyjny). Odbiorca zwrócił uwagę, że w reklamie radiowej padają słowa „Wszedłem w nią, była taka niewinna”, przez co jego zdaniem jest ona „oburzająca, poniżająca i naruszająca dobry smak i szacunek dla nastolatków”.

Produkujący Visaxinum i odpowiadający za jego działania reklamowe Aflofarm Polska nie odpowiedział na te zarzuty. Natomiast Komisja Etyki Reklamy się do nich przychyliła, uznając, że spot zawiera treści dyskryminujące nastolatków, a przedstawiona w nim rozmowa uwłacza godności kobiet. W efekcie zdaniem Komisji Reklama naruszyła kodeks branżowy, poczucie odpowiedzialności społecznej i dobre obyczaje.

Autor: tw

Więcej informacji: Visaxinum, Komisja Etyki Reklamy

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (8) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas