Holding reklamowy WPP Group pozbył się swoich udziałów w agencji reklamowej z Zimbabwe, która tego lata była powiązana z kampanią wyborczą prezydenta Roberta Mugabe.
Według medialnych doniesień, 25 procent udziałów w Imago Young & Rubicam zostało przez WPP sprzedanych za 1 dolara Sharon Mugabe, posiadającej większościowy pakiet i pełniącej funkcję dyrektora wykonawczego agencji - informuje serwis Brand Republic.
Sharon Mugabe była architektem czerwcowej kampanii rządzącej partii ZANU-PF promującej reelekcję Roberta Mugabe. WPP zapewnia, że nie jest ona jednak w żadnym stopniu spokrewniona z prezydentem.
Wyborom w Zimbabwe towarzyszyło zastraszanie i przemoc wobec wyborców. Uznając, że życie jej zwolenników jest zagrożone, z kampanii wycofała się największa opozycyjna partia Movement for Democratic Change.
Reakcją na to była decyzja dyrektora wykonawczego WPP Sir Martina Sorrella o sprzedaży udziałów w agencji. "To jest haniebny reżim i nie chcemy żadnego powiązania z nim Y&R" - oświadczył Bernard Barnett, wiceprezes holdingu na region EMEA.
Jeden z warunków sprzedaży 25-procentowych udziałów za 1 dolara jest taki, że Imago Young & Rubicam musi zmienić swoją nazwę usuwając z niej wszelkie odniesienia do Young & Rubicam i powiązanych z nią marek.
źródło: Brand Republic