Badania 2013-12-04
20

WOŚP najsilniejszą polską marką, TVN najwyżej z mediów

Shutterstock.com Shutterstock.com

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy znalazła się na czele rankingu najsilniejszych marek BAV, wyprzedzając Rafaello, Ptasie Mleczko, Tymbark i Delicje Szampańskie. Wśród marek z branży medialnej w pierwszej dziesiątce znalazły się TVN i TVN24. Dla Wirtualnemedia.pl wyniki badania komentują Mariusz Rzanny i Jerzy Owsiak.

Przeprowadzony co trzy lata ranking Brand Asset Valuator organizowany jest wspólnie przez MillwardBrown oraz Young&Rubicam. Wartość marek ocenia się poprzez pryzmat czterech czynników: wyróżnialności (unikalny sens istnienia, wartość dodana), adekwatności (pozostawanie w zgodzie z oczekiwaniami konsumenta), szacunku (miara dotrzymywania tajemnicy składanej przez markę) i wiedzy (głębokie rozumienie istoty marki) . Badanie objęło nie tylko produkty sprzedażowe, ale także ogólne pojęcia, takie jak waluta, nazwa kraju, a także marki osobiste znanych osób.

Markami o najwyższej wyróżnialności w Polsce w 2013 roku okazały się: Rafaello, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy oraz National Geographic. Najwyższy spadek pod tym względem w ciągu ostatnich trzech lat zanotowały Doda, Jacobs i Mumio.

 

Wśród brandów o najwyższej adekwatności przewodzą: polski złoty, Polska (kraj) oraz sieć sklepów Biedronka.

 

Z kolei najwyższym szacunkiem cieszą się: Wedel, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy i Adam Małysz.

 

Markami, o których Polacy w 2013 roku mają największą wiedzę, są: Polska (kraj), TVP 1 i TVN.

Autor: jj

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (20) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas