Spółka Wirtualna Polska Media należąca do holdingu Wirtualna Polska kupiła za 9,33 mln zł od Kamila Rucińskiego 8,5 proc. udziałów firmy Nocowanie.pl. W efekcie ma już 93,5 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu tej spółki.
W komunikacie giełdowym podano, że Wirtualna Polska Media zgodnie z porozumieniem zawartym z Kamilem Rucińskim w grudniu ub.r. złożyła mu ofertę sprzedaży 3 511 udziałów spółki Nocowanie.pl stanowiących 8,5 proc. jej kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu. Ruciński przyjął ofertę i transakcja została zrealizowana.
W połowie 2016 roku Wirtualna Polska Media za 75 proc. Nocowanie.pl wydała 22 mln zł. W maju ub.r. zmieniła harmonogram zakupu pozostałych 25 proc. udziałów Nocowanie.pl: w br. kupiła 10 proc. za 13,47 mln zł, a w 2021 i 2022 roku po 7,5 proc. Wartość tych 15 proc. udziałów oszacowano na ok. 21 mln zł.
Z początkiem października ub.r. Nocowanie.pl wchłonęło też należącą do Wirtualnej Polski spółkę eHoliday.pl oraz przeniosło się do nowej siedziby w Lublinie. Natomiast z początkiem br. prezesem Nocowanie.pl został Tomasz Machała, a poprzedni szef spółki Kamil Ruciński przeszedł do jej rady nadzorczej.
W ub.r. spółka Nocowanie.pl zanotowała spadek przychodów o 16 proc. do 21,18 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 9,01 do 4,09 mln zł. W sprawozdaniu złożonym w KRS firma zaznaczyła, że w okresie letnim „widoczne były oznaki ożywienia i wzmożone zainteresowanie klientów ofertą prezentowaną na Nocowanie.pl i Eholiday.pl”. - Ponowne zamknięcie obiektów noclegowych od 7 listopada 2020 r. dla ruchu turystycznego, a także podjęcie decyzji o skondensowaniu ferii zimowych 2021 przełożyło się na niższe niż planowano przychody Spółki w IV kwartale 2020 roku - dodano.
- Od kwietnia obserwowane jest wzmożone zainteresowanie turystów noclegami zarówno na okres przedwakacyjny jak i na terminy przypadające w głównym okresie sezonu 2021. Dodatkowo, skuteczne przeprowadzenie powszechnego programu szczepień powinno pozytywnie wpłynąć na perspektywy turystyki krajowej - opisano w sprawozdaniu Wirtualnej Polski z pierwszego kwartału.
W tym okresie holding Wirtualna Polska osiągnął wzrost przychodów o 19,4 proc. do 178,93 mln zł oraz zysku netto z 7,25 do 27,29 mln zł. W segmencie internetowym przychody holdingu zwiększyły się rok do roku o 20,7 proc. do 172,89 mln zł, a te gotówkowe - o 22 proc. do 170,13 mln zł.