Podczas tegorocznej Wielkanocy Polacy oglądali telewizję o niemal 30 minut dłużej niż rok wcześniej. Najchętniej wybieraną stacją była TVP1, a w grupie 16-49 liderem był TVN. Hitami były znane i lubiane seriale - “M jak miłość” i “Ranczo”.
Najchętniej oglądaną pozycją między 7 a 9 kwietnia br. był serial „M jak miłość”, który w TVP2 w Lany Poniedziałek obejrzało 6,39 mln widzów. Drugie miejsce zajęło emitowane w pierwszy dzień Świąt w Jedynce “Ranczo” (5,97 mln widzów), a trzeci był nadawany po “Wiadomościach” w TVP1 “Sport” (4,82 mln). Ogółem Jedynka umieściła w zestawieniu 10 topowych pozycji w Święta aż siedem programów.
Zobacz tabelę
W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze i drugie miejsce zajęły także “M jak miłość” i “Ranczo”, ale na trzecim miejscu znalazł się nadawany w TVN w Wielką Sobotę “X Factor” z 1,89 mln widzów. To właśnie TVN umieścił najwięcej programów w tym rankingu (było ich sześć). Na miejscu szóstym znalazł się premierowy film telewizyjny TVN ‘Bokser”, nadany w Wielkanoc o 22.00. W grupie 16-49 zgromadził on 1,6 mln widzów, a ogółem obejrzało go blisko 3 mln osób.
Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy była Jedynka z udziałem na poziomie 16,20 proc. Stacja ta zanotowała jednak spadek o 2,04 pkt. proc. względem ubiegłorocznych Świąt. Na drugiej pozycji znalazła się telewizja TVN (14,60 proc. udziału, spadek o 1 pkt. proc.), a trzecia była TVP2 (13,75 proc., - 2,44 pkt. proc.). Wszystkie duże stacje straciły, ale zyskały za to mniejsze kanały naziemne jak TV4, TVN7 czy TV Puls.
Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat pozycję lidera utrzymał TVN, którego udział zmalał z 19,08 proc. do 16,94 proc. Na drugiej pozycji znalazł się Polsat (13,87 proc. udziału, spadek o 1,16 pkt. proc.), a dopiero trzecia była TVP1 (13,70 proc., - 1,37 pkt. proc.).
W tegoroczne Święta Wielkanocne Polacy oglądali telewizję średnio przez 5 godzin i 11 minut, czyli o 27 minuty dłużej niż rok wcześniej.