Producenci środków wspomagających potencję u mężczyzn przenoszą budżety reklamowe z radia i gazet głównie do magazynów. Najsilniej reklamowaną marką w pierwszych pięciu miesiącach br. był Braveran (produkowany przez Aflofarm Farmacja Polska).
Tradycyjne media w okresie od stycznia do maja br. zarobiły na reklamach preparatów wspomagających potencję u mężczyzn 21,2 mln zł. Było to 1,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
Zdecydowana większość budżetów, bo ponad 70 proc. ulokowana została w telewizjach. Na reklamy w stacjach tv wydano 15,2 mln zł, czyli 1,2 proc. więcej niż rok temu.
Producenci preparatów na potencję zdecydowanie w tym roku postawili na reklamę w magazynach. Zostawili w nich ponad 1,1 mln zł wobec zaledwie 68 tys. zł zainwestowanych w 2014 roku.
Magazyny zarobiły więcej głównie kosztem mniejszej liczby reklam środków na potencję w radiu i w gazetach. Ich producenci bowiem zmniejszyli nakłady na reklamę radiową o 22,4 proc. (do 4,6 mln zł), a w gazetach - o 45,6 proc. (do 241 tys. zł).
Zobacz tabelę
Najsilniej reklamowanym produktem na potencję był w tym roku, podobnie jak rok temu, produkowany przez Aflofarm preparat Braveran. Pabianicka firma wydała na jej wsparcie 9,2 mln zł.
Reklamy marki Permen produkowanej przez Walmark warte były w tym roku 5,8 mln zł, zaś Stymenu (należy do Aflofarmu) - 3,7 mln zł. Z grona najsilniej reklamowanych preparatów na potencję wypadła w tym roku należąca do Walmarku marka Liderin.
Zobacz tabelę