Internet 2012-03-19
6

Wideo w polskim internecie: YouTube i długo nic, Wrzuta i Patrz w dół

YouTube jest zdecydowanie najpopularniejszym serwisem wideo w polskim internecie. Wśród pozostałych spore spadki odwiedzalności w skali roku zanotowały Wrzuta.pl i Patrz.pl.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w grudniu ub.r. YouTube odwiedziło 13,4 mln użytkowników z naszego kraju, zapewniając mu 70-pcoentowy zasięg w polskim internecie. Co więcej, w skali roku serwis zyskał 1,5 mln real users i 5,3 punktu proc. zasięgu. Ponieważ nie jest objęty audytem site-centric, nie wiadomo, ile odsłon wykonali na nim użytkownicy ani jak dużo czasu spędzili.

Zobacz tabelę


Wśród pozostałych serwisów z treściami wideo zamieszczanymi przez użytkowników najpopularniejsza jest Wrzuta.pl, należąca do Grupy o2.pl. Jednak z roku na rok witryna straciła prawie 600 tys. real users i ponad 90 mln odsłon, a przeciętny użytkownik przebywał na niej 15 minut krócej. Spory spadek odwiedzalności - konkretnie 550 tys. real users i 2,6 mln odsłon - zanotował też Patrz.pl (Grupa Pino).

>>> Facebook lepszy od Gazeta.pl i Interia.pl - najlepszy strony internetowe w Polsce

Inne globalne serwisy wideo radzą sobie w Polsce nieporównanie gorzej niż YouTube - ponad milion użytkowników miesięcznie ma tylko Dailymotion.com. Przy czym w skali roku witryna zanotowała spadek odwiedzalności, podobnie jak Metacafe.com. Za to prawie 150 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej miało Vimeo.com. 

Zobacz tabelę


 

Autor: tw

Więcej informacji: wideo w internecie, YouTube, Wrzuta, Patrz

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (6) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas