Należące do holdingu WPP agencje VMLY&R i Wunderman Thompson, od stycznia br. łączą kompetencje pod wspólną marką VML. W Polsce agencja będzie działać pod nazwą VML Poland, a na jej czele stanął - w roli chief executive officer - Dariusz Andrian.
Powstała z połączenia VMLY&R i Wunderman Thompson agencja VML zatrudnia 30 tys. specjalistów w 64 krajach.
W Polsce - pod nazwą VML Poland - ma ponad 800 pracowników w zespołach zlokalizowanych w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy i Katowicach.
Na czele VML Poland staje Dariusz Andrian jako chief executive officer. Dotychczas kierował VMLY&R Poland. Ma wieloletnie doświadczenie łączenia komunikacji marketingowej z know-how dotyczącym transformacji cyfrowej. Zbudował zespół dostarczający zarówno polskim, jak i zagranicznym klientom rozwiązania technologiczne i skalowalne usługi w zakresie BX, CX i Commerce.
Marcin Stańczyk zajmuje stanowisko managing director VML Poland i będzie w dalszym ciągu zarządzał zespołem Commerce & Technology w ramach grupy EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Ma ponad 20 lat doświadczenia w kierowaniu zespołami i firmami IT i jest cenionym ekspertem w dostarczaniu efektywnych rozwiązań MarTech dla wielu globalnych marek, takich jak: Ford, Unilever czy GSK. Zarządzana przez niego firma zbudowała strategiczne partnerstwa z technologicznymi gigantami: Sitecore, Adobe, Microsoft, Aquia, Salesforce czy Google.

fot.Marcin Stańczyk
Dariusz Andrian i Marcin Stańczyk będą blisko współpracować w ramach VML Poland, identyfikując możliwości dynamicznego rozwoju w obszarze commerce i technologii, ze szczególnym uwzględnieniem offshoringu technologicznego.
- Jestem przekonany, że Dariusz i Marcin stworzą doskonały zespół, integrując VMLY&R i Wunderman Thompson, dzięki transformacyjnemu podejściu do usług kreatywno-technologicznych i zrozumieniu zintegrowanych możliwości agencji. Łączymy światowej klasy kreatywność, kompetencje oparte na danych, usługi commerce, customer experience i MarTech, tworząc unikalny powerhouse w Polsce - mówi Ewen Sturgeon, EMEA CEO, VML.
Agencje Wunderman Thompson i VMLY&R funkcjonowały na rynku w dotychczasowym kształcie od 2018 roku, kiedy to połączono ze sobą marki JWT i Wunderman oraz VML i Y&R. Od stycznia br. kontynuują te działania pod wspólnym brandem VML.