W I kwartale br. wśród tygodników opinii pierwsze miejsce zajął „Gość Niedzielny”, a ogromny spadek zanotowało „Uważam Rze”. Tuż za podium znalazły się dwa nowe tytuły: „Tygodnik Do Rzeczy” oraz „Sieci”.
Liderem w segmencie pozostał „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). Jego średnia sprzedaż ogółem w I kwartale 2013 roku wyniosła 150 397 egz. i była o 5,91 proc. wyższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z czwartego na drugie miejsce awansował tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem poszła do góry o najbardziej w zestawieniu, bowiem o 25,63 proc. i wyniosła 125 990 egz. Trzecią pozycję w analizowanym okresie zajęła „Polityka” (Polityka) ze sprzedażą na poziomie 124 434 egz., po wzroście o 0,62 proc.
Czwarta lokata należała do ukazującego się od końca stycznia br. „Tygodnika Do Rzeczy” Pawła Lisickiego (Orle Pióro). W I kwartale br. tytuł ten zanotował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 110 181 egz.
Oczko niżej znalazł się tygodnik Jacka Karnowskiego „ Sieci” (Fratria). Wydawany od końca listopada br. (początkowo jako dwutygodnik) tytuł ten miał w badanym okresie średnią sprzedaż ogółem wynoszącą 108 852 egz.
Najwięcej w I kwartale br. stracił tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 81,10 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 24 942 egz., a tytuł spadł z drugiego miejsca aż na ósme. Ten ogromny spadek był efektem zwolnienia przez wydawcę pod koniec listopada ub.r. twórcy i redaktora naczelnego „URze” Pawła Lisickiego. Wraz z nim z redakcji odeszli prawie wszyscy publicyści i dziennikarze. Nowym naczelnym został Jan Piński (dowiedz się więcej).
Zobacz tabelę
Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej w I kwartale br. liderem był „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,30 proc. do 337 013 egz. Z kolei średnia sprzedaż ogółem „Forum” (Polityka) zmniejszyła się o 8,63 proc. do 13 411 egz.