W styczniu br. prawie wszystkie miesięczniki wnętrzarskie zanotowały spadki sprzedaży. Liderem pozostały “Cztery Kąty”, najwięcej straciło “M jak Mieszkanie”, a wzrosty odnotowały jedynie “Weranda” i “Dom & Wnętrze”.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem “Czterech Kątów” (Agora SA) w styczniu 2011 roku wyniosło 73 051 egz. i było o 8 proc. niższe niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę w zestawieniu zajął miesięcznik “Moje Mieszkanie” (Murator SA), który rozszedł się w nakładzie 36 855 egz., notując spadek o 9,8 proc. względem stycznia 2010 roku.
Na trzecim miejscu w ub.r. znalazło się pismo “M jak Mieszkanie” (Murator SA) ze średnim rozpowszechnianiem płatnym razem na poziomie 35 292 egz. To mniej o 16,8 proc. niż rok temu, co jest największym spadkiem w rankingu.
Z kolei największym wzrostem (o 5,4 proc.) rozpowszechniania płatnego razem pochwalić się może magazyn “Weranda” (Te-Jot), który znalazł się na pozycji czwartej z wynikiem 25 544 egz. Wzrost zanotowało też plasujące się na miejscu szóstym pismo “Dom & Wnętrze” (Edipresse Polska). Jego wynik poszedł do góry o 3 proc. i wyniósł 20 736 egz.
Zobacz tabelę
Porównując dane ze stycznia br. do danych z grudnia ub.r. widać, że wszystkie tytuły wnętrzarskie zanotowały spadki. Najwięcej straciły “Cztery Kąty”, których rozpowszechnianie płatne razem zmalało o 26,3 proc.
Grudniowo – styczniowe wydanie “Elle Decoration” (Grupa Burda) miało wynik na poziomie 20 966 egz.
Zobacz tabelę