Na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych w I półroczu 2016 roku awansował TVN24. Wśród grup telewizyjnych najwyższy udział miały stacje TVP, które zmniejszyły przewagę nad TVN.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w I półroczu br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 3,63 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 21,57 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W I półroczu 2015 roku kanał ten był drugi.
Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni wynik tej stacji poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 4,34 proc. do 3,13 proc.
Podium uzupełnia Polsat News, który awansował z miejsca czwartego. W ostatnim półroczu kanał miał 1,02 proc. udziału, po wzroście o 1,39 proc.
Z kolei na czwartą lokatę spadł kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,98 proc. Jego strata w porównaniu do I półrocza 2015 roku wyniosła 3,74 proc.
Dwa oczka niżej uplasowała się Superstacja z udziałem wynoszącym 0,27 proc. Jej wynik zwiększył się o 27,44 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Największy udział (4,10 proc.) wśród grup kanałów newsowych w I półroczu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca spadek o 4,20 proc. Stacje tej grupy zmniejszyły przewagę nad kanałami newsowymi TVN, których udział zwiększył się o 21,37 proc. do 3,95 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 Biznes i Świat).
Zobacz tabelęWśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w I półroczu 2016 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,31 proc., po spadku o 5,59 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,24 proc. udziału, w dół o 9,29 proc.), a trzeci był Polsat News (0,75 proc.; - 4,45 proc.).
Jedyny wzrost w tym ujęciu miała Superstacja - było to 5 proc. do 0,08 proc. udziału.
Największy spadek, wynoszący 29,11 proc. do 0,06 proc., odnotowała tutaj już jednak TV Republika.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,53 proc. udziału, po spadku o 6,93 proc.
W czerwcu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w obu grupach wiekowych również był TVN24. W 4+ jego udział zwiększył się o 20,54 proc. do 3,95 proc., a w 16-49 - zmalał o 8,42 proc. do 2,47 proc.
Zobacz tabelę