W styczniu 2014 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był „Twój Styl”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Cosmopolitan”, a na przeciwnym biegunie znalazło się „Avanti”.
Najchętniej kupowanym pismem luksusowym w Polsce pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem tego miesięcznika w styczniu 2014 roku wyniosła 183 692 egz., po spadku względem stycznia 2013 roku o 13,11 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł magazyn „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), który awansował z miejsca trzeciego na drugie. Jego sprzedaż ogółem w styczniu br. zwiększyła się bowiem o 25,80 proc. i wyniosła 121 884 egz. W lipcu ub.r. tytuł ten został odświeżony, a jego cena spadła z 5,99 zł do 3,99 zł (więcej na ten temat).
Z czwartej na trzecią lokatę awansował magazyn „Pani” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 92 431 egz. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie jednak zmalała o 1,13 proc.
Natomiast najwięcej stracił miesięcznik „Avanti” (Agora), który spadł z miejsca drugiego na czwarte. Sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 91 289 egz., po spadku o 15,10 proc.
W styczniu 2014 roku w porównaniu do grudnia 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 38,05 proc.) pochwalić się mogła „Pani”. Z kolei najwięcej stracił tutaj miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska) - było to 49,98 proc.
Wydawane przez Marquard Media Polska magazyny „Harper’s Bazaar” i "Hot Moda" miały łączone wydania grudniowo-styczniowe. Ich sprzedaż ogółem wyniosła odpowiednio 25 757 egz. i 65 919 egz.
Zobacz tabelę