Telewizja 2018-01-23
14

TVP1 nowym liderem. „M jak miłość” i MŚ w lotach hitami tygodnia

Zdecydowanie największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził serial „M jak miłość”. Na podium uplasowały się transmisja drużynowego konkursu MŚ w lotach narciarskich w Oberstdorfie i „Teleexpress”. Wśród stacji nowym liderem została TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 15 do 21 stycznia 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 6,19 mln widzów, co przełożyło się na 38,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się transmisja z niedzielnego konkursu drużynowego MŚ w lotach narciarskich w Oberstdorfie. Zawody te śledziło średnio 5,38 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 39,58 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 20 stycznia na antenie tej stacji obejrzało 5,23 mln widzów (38,80 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,62 mln widzów (emisja 17 stycznia; 6. pozycja). 3,09 mln oglądających miały pokazane w niedzielę konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 (10. pozycja).

Czwarty był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 17 stycznia miał 3,86 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,07 proc.

Oczko niżej znalazł się codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję tę dwa dni wcześniej śledziło 3,83 mln widzów (23,77 proc. udziału).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 2,05 mln osób, co dało Dwójce 33,03 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do relacji z drużynowego konkursu MŚ w lotach narciarskich w Oberstdorfie (1,47 mln widzów; 31,41 proc. udziału), a podium uzupełnia „Teleexpress” (1,44 mln widzów; 29,96 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,81 pkt. proc. do 11,27 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,54 proc., po spadku o 0,36 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,03 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,40 pkt. proc.

Czwartą lokatę zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała wzrost wynoszący 0,12 pkt. proc. do 8,72 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 38,39 proc. do 39,56 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia Czwórka. Jej średni udział wyniósł 3,91 proc. (spadek o 0,23 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,44 pkt. proc. do 11,97 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 11,71 proc. (w dół o 0,41 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (+ 0,19 pkt. proc. do 7,85 proc.) i Jedynka (+ 1,52 pkt. proc. do 7,41 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był Polsat (w dół o 0,48 pkt. proc. do 11,74 proc.).

Zobacz tabelę

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: podsumowanie tygodnia

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (14) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter