W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajęła TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 16 do 22 marca 2015 roku zmniejszył się o 0,62 pkt. proc. do 13,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,74 pkt. proc. i wyniósł 12,38 proc. Zaś na ostatniej pozycji podium uplasował się Polsat, który tydzień wcześniej był drugi. Wynik tej stacji to 12,20 proc., po spadku o 0,08 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,39 proc.; do góry o 0,07 pkt. proc.).
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN7 (3,50 proc.; + 0,24 pkt. proc.), TVP Seriale (1,47 proc.; + 0,01 pkt. proc.), TTV (1,42 proc.; + 0,06 pkt. proc.) i Polo TV (0,87 proc.; + 0,09 pkt. proc.).
Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie uplasował się na poziomie 47,18 proc., po wzroście w porównaniu do poprzedniego tygodnia o 0,11 pkt. proc.
Zobacz tabelę
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycja lidera należała do TVN. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,92 pkt. proc. do 14,80 proc. udziału. Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział zmniejszył się o 0,01 pkt. proc. do 13,57 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do Jedynki - udział tej stacji, po spadku o 0,55 proc., wyniósł 9 proc. Z kolei czwartą lokatę zajęła Dwójka (do góry o 0,06 pkt. proc. do 8,63 proc.).
Zobacz tabelęNajwiększą widownię w zeszłym tygodniu - 7,36 mln widzów - zgromadził pokazany na antenie TVP2 serial „M jak miłość”.
Drugie miejsce należało do „Rancza” TVP1 z 6,69 mln widzów (emisja 22 marca). Podium uzupełnia „Na dobre i na złe” TVP2 (18 marca; 5,28 mln oglądających; więcej na ten temat).
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 16.03.2015 - 22.03.2015 - grupa 4+
Zobacz tabelę20 najlepiej oglądanych programów w dniach 16.03.2015 - 22.03.2015 - grupa 16-49
Zobacz tabelę