Emitowany od 14 lat w TVP1 “Klan” ogląda w bieżącym sezonie o 300 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. Produkcja nadal daje Jedynce pozycję lidera rynku, ale już nie w grupie komercyjnej.
“Klan” nadawany jest w dni powszednie o 18.00. Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków pokazanych w okresie od 5 września do 10 listopada br. wyniosła 2,56 mln osób, a udział TVP1 ukształtował się na poziomie 23,16 proc. w grupie 4+ i 15,75 proc. w grupie 16-49. To mniej niż rok temu, gdy serial śledziło 2,88 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 25,63 proc. i 19,43 proc.
Pięć najpopularniejszych odcinków ”Klanu” w tegorocznym sezonie jesiennym przekroczyło granicę 3 mln widzów. Najwięcej oglądających serial miał 8 listopada br., gdy przed telewizorami zasiadło 3,34 mln osób.
Zobacz tabelę
Mimo spadku oglądalności produkcji, w czasie jej emisji liderem rynku w grupie 4+ pozostaje TVP 1. Na drugim miejscu plasuje się Polsat, nadający w tym paśmie “Pierwszą miłość”, co daje mu 20,49 proc. udziału. Trzeci jest TVN (“Prosto w serce”; 17,33 proc.), a czwarta - TVP2 (“Panorama”; 14 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 Jedynka zajmuje dopiero trzecią pozycję za Polsatem i TVN.
>>> “Plebania” przegrywa tylko z Polsatem
Zobacz tabelę
Z danych telemetrycznych wynika, że “Klan” śledzą głównie kobiety, widzowie po 50. roku życia i osoby z wykształceniem podstawowym.
“Klan” nadawany jest na antenie Jedynki od 1997 roku.