W maju br. wśród stacji tematycznych nowym liderem oglądalności zostały TVP Seriale. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła telewizja TTV. Top 103 kanały w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl
Na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych kanałów tematycznych (bez stacji newsowych) w maju 2013 roku awansowały TVP Seriale. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej udział serialowego kanału Telewizji Polskiej zwiększył się o 111,39 proc. do 1,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W maju 2012 roku stacja ta zajmowała miejsce 13.
Z 48. na 2 miejsce awansowała nadająca naziemne stacja TTV, której udział wzrósł najbardziej w pierwszej dziesiątce, bowiem aż o 548,13 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,04 proc
Na podium znalazła się jeszcze filmowa stacja Kino Polska, która rok temu zajmowała miejsce 5. Natomiast jej udział w maju br. wyniósł 0,92 proc. po wzroście o 26,72 proc.
Tuż za podium uplasował się dziecięcy kanał MiniMini+, który zanotował wzrost udziału o 40,32 proc. do 0,78 proc. Rok wcześniej stacja ta była jedenasta.
Z kolei na piątej lokacie (po spadku z pozycji lidera) uplasowało się AXN. Udział tego kanału w badanym okresie również wyniósł 0,78 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej jego wynik zmalał o 15,28 proc.
W pierwszej dziesiątce uplasowały się jeszcze takie stacje jak TVN Style, ATM Rozrywka, Disney Channel, Discovery Channel oraz Nickelodeon.
Zobacz tabelę
Również i w grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w maju 2013 roku pierwsze miejsce zajęła stacja TVP Seriale, której udział poszedł do góry o 98,92 proc. do poziomu 1,29 proc.
Drugie miejsce należało do Discovery Channel (1,11 proc., + 16,81 proc.). Natomiast na ostatnie miejsce podium awansowała muzyczna Eska TV (1,05 proc., + 119,29 proc.), która rok wcześniej była dwudziesta.
Również w tym zestawieniu największy wzrost w pierwszej dziesiątce (wynoszący aż 495,51 proc) zanotowała TTV. Telewizja ta awansowała z pozycji 56. na 6. Jej udział uplasował się na poziomie 0,93 proc.
Zobacz tabelę
Zestawienie obejmuje kanały tematyczne z wyłączeniem stacji informacyjnych. Dane Nielsen Audience Measurement udostępnione zostały dzięki uprzejmości Atmedia.