Telewizja 2014-03-05
10

TVP Info znów liderem wśród stacji informacyjnych

W lutym 2014 roku pozycję lidera oglądalności wśród stacji informacyjnych zajęło TVP Info. Drugie miejsce należało do TVN24, który zanotował największy spadek w zestawieniu, ale był liderem w grupie komercyjnej. Z kolei najwięcej zyskał Polsat News.

Kanał TVP Info w każdej minucie w lutym 2014 roku śledziło średnio 201 tys. widzów, czyli o 4,09 proc. mniej niż w lutym 2013 roku, a jego udział w rynku telewizyjnym zmniejszył się z 3,02 proc. do 2,86 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

>>> „Teleexpress” liderem programów informacyjnych. „Wiadomości” wyprzedziły „Fakty”

Od września ub.r. kanał ten przestał emitować programy lokalne i zniknął z analogowych pakietów kablówek. Spowodowało to ogromny spadek oglądalności tej stacji, jednak z miesiąca na miesiąc wyniki TVP Info systematycznie się poprawiają (zobacz te dane). W lutym br. stacja walczyła o widzów, pokazując liczne relacje z igrzysk olimpijskich, w tym kwalifikacje do konkursów w skokach narciarskich.

Druga lokata należała do kanału TVN24, którego średnia minutowa widownia zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem o 6,32 proc. i wyniosła 194 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 0,23 pkt. proc. do 2,75 proc.

Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia poszła do góry o 12,09 proc. do 75 tys. osób. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Kanał ten w lutym br. zanotował 1,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym (rok wcześniej wyniósł on 0,97 proc.).

Natomiast oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zwiększyła się o 9,27 proc. i wyniosła 15 tys. osób, a udział tej telewizji wzrósł o 0,02 pkt. proc. i wyniósł 0,21 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując udział na poziomie 2,32 proc. (w porównaniu do lutego 2013 roku wynik ten się nie zmienił). Drugie miejsce należało do TVP Info, którego udział w tej grupie wyniósł 1,24 proc. (spadek o 0,19 pkt. proc.). Natomiast ostatnią lokatę podium zajął tutaj Polsat News (0,90 proc.; wzrost o 0,14 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

 

 

 

 

Autor: mk

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (10) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas