Emitowany w piątkowe wieczory w TVP 1 serial sensacyjny "Determinator" cieszył się co prawda większą popularnością niż programy nadawane o tej porze w konkurencyjnych stacjach, ale oglądalność ostatnich odcinków produkcji była niższa od tej, jaką miały pierwsze epizody.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl, serial "Determinator" obejrzało średnio 3,32 mln widzów, a przeciętny udział TVP 1 w czasie emisji produkcji wyniósł 21,16 proc. (w 4+) i 17,85 proc. (w 16-49). Serial przez trzy miesiące nadawania stopniowo tracił impet - pierwszy odcinek przyciągnął aż ok. 5,2 mln osób, zaś ostatni zgromadził tylko niecałą połowę tej widowni.
"Determinator" obniżył oglądalność piątkowego pasma Jedynki między 20.20 a 21.10. W analogicznym okresie zeszłego roku o tej porze publiczny kanał wybierało bowiem 3,58 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 22,40 proc. i 22,45 proc..
Zobacz tabelęJednak w paśmie nadawania "Determinatora" to Jedynka była liderem. Na drugim miejscu znalazła się stacja TVN, emitująca o tej porze filmy w ramach "Superkina" - oglądało je 3 mln osób. Za TVN-em uplasowały się: Polsat (także filmy; 2,8 mln) i Dwójka (kabarety, filmy i "Gwiazdy tańczą na lodzie"; 2,67 mln). Zobacz tabelę
Z reklam emitowanych przy serialu TVP 1 zarobiła w sumie 4,56 mln zł. Wpływy ze spotów umieszczonych przy pierwszym odcinku (nadanym na początku stycznia, czyli wtedy, kiedy jest bardzo mało reklam) wyniosły tylko 76 tys. zł, zaś pokazany w piątek 28 marca ostatni epizod przyniósł dochód wynoszący aż 692 tys. zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Z danych telemetrycznych wynika, że serial przyciągał przed telewizory głównie kobiety, widzów powyżej czterdziestki, mieszkańców wsi i najmniejszych miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Zobacz tabelę
Na razie nie zapadła decyzja, czy powstanie druga seria
"Determinatora".