Reklama2007-08-01

TVN liderem product placement

Z badania przeprowadzonego przez firmę Pentagon Research wynika, iżnajwięcej ekspozycji produktów, marek i logotypów pojawia się wstacjach Grupy TVN.

W czerwcu czas ekspozycji w kanałach z tej paczki wyniósłłącznie ponad 2.7 tys. sekund, co firma badawcza wyceniła na prawie3 mln zł. Łączną wartość czasu poświeconego produktom w serialach wczterech głównych stacjach - TVP1, TVP2, Polsat i TVN (ok. 7 tys.sekund) oszacowano na 6,1 mln złotych.

W badaniu pod uwagę wzięto zarówno produkty z wyeksponowanymlogotypem jak i te zasłonięte. Dotyczyło ono nie tylko produktówistniejących na rynku, lecz także wykreowanych dla potrzeb seriali,które potencjalnie mogłyby jednak zaistnieć także wrzeczywistości.

Najmocniej reprezentowane w programach były marki samochodowe,produkty żywnościowe oraz media. W serialach telewizji publicznejniektóre logotypy były świadomie zasłaniane, choć nie zawszekonsekwentnie (przykład: Adidas, Mercedes). Spośród marekistniejących na rynku najczęściej eksponowano takie brandy jakTVN24, Seat, Nutella, VW, Audi, BP, Ford, BMW, Suzuki i Nokia

Wartość ekspozycji oszacowano na podstawie średniego CPT(30) dlakażdej ze stacji, w sposób proporcjonalny do liczby sekund nawizji. Nie uwzględniono nieliniowego sposobu wyceny czasureklamowego w mediach.

Autor:

Więcej informacji:TVN, product placement

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE(1)DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStrona GłównaNewsletter