Globalna sprzedaż telefonów myPhone w 2011 r. powinna wzrosnąć o co najmniej 50%, wynika ze środowych wypowiedzi wiceprezesa TelForceOne Wiesława Żywickiego. Do grupy TelForceOne należy spółka myPhone, która produkuje telefony pod marką własną.
"Utrzymujemy dynamikę wzrostu" - powiedział Żywicki dziennikarzom. Spółka poinformowała, że w okresie I-III kw. sprzedała 120 tys. swoich telefonów, czyli więcej niż w całym 2009 r., kiedy wynik wyniósł 113 tys.
Spółka sprzedaje swoje telefony w Polsce oraz innych krajach Europy, a w przyszłym roku może wejść na pierwszy rynek pozaeuropejski.
Przedstawiciele spółki podkreślają, że najlepszy pod względem sprzedaży jest dla niej IV kw. W ostatnim kwartale zeszłego roku myPhone zrealizował w tym okresie ok. 33% swojej sprzedaży wolumenowej.
W Polsce spółka sprzedaje telefony głównie na rynku otwartym, który stanowi ok. 15% całości. Jej telefony znajdują się także w ofercie Play, TuBiedronka, wRodzinie, Dialogu oraz Inei. Operatorzy spoza Polski, którzy oferują aparaty myPhone, to także estońska Elisa, chorwackie Tele2, słoweński Si.Mobil, T-Mobile działający na Słowacji i w Czechach.
Żywicki poinformował, że spółka prowadzi zaawansowane rozmowy nt. wprowadzenia telefonów myPhone do oferty kolejnych operatorów. Jego zdaniem umowa z dużym polskim operatorem oznaczałaby skokowy wzrost sprzedaży.
Narastająco w I-III kw. 2010 roku grupa TelForceOne miała 2,83 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 1,06 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 75,69 mln zł wobec 77,00 mln zł.