Mecze T-Mobile Ekstraklasy w trwającym właśnie sezonie ogląda więcej osób niż rok temu. Najwięcej widzów gromadzą spotkania pokazywane w Canal+ Sport - na czele z meczem Wisła Kraków-Legia Warszawa, który obejrzało 335 tys. osób.
W okresie od 17 lipca do 30 września br. odbyło się 10. kolejek piłkarskiej T-Mobile Ekstraklasy. Średnia oglądalność wszystkich meczów na antenie Canal+ Sport, Canal+ Sport Family i nSport wyniosła 120,4 tys. widzów, co przełożyło się na 1,12 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych Wirtualnemedia.pl przez nc+.
Było to nieco więcej, niż w analogicznym okresie ub.r., kiedy to pierwsze 10. kolejek sezonu 2013/2014 przed telewizorami śledziło średnio 118,6 tys. osób (wówczas średni udział meczów był jednak wyższy - 1,28 proc.).
W analizowanym okresie średnio najwięcej widzów gromadziły mecze 10 kolejki - było to 146,4 tys. oglądających.
Najchętniej oglądane mecze są transmitowane na antenie Canal+ Sport. Do tej pory największym zainteresowaniem cieszył się tutaj pojedynek pomiędzy Wisłą Kraków, a Legią Warszawa, który średnio oglądało 335 tys. osób. Przełożyło się to na 2,29 proc. udziału w rynku.
Drugie miejsce zajął mecz Legia Warszawa-Lech Poznań (306 tys. widzów; 2,06 proc. udziału), a trzecie - Legia Warszawa-Korona Kielce (214 tys. widzów; 1,89 proc. udziału).
Trzeba zwrócić uwagę, że w obecnym sezonie większość meczów T-Mobile Ekstraklasy pokazywanych jest właśnie na Canal+ Sport. W ubiegłym roku transmitowane były w pierwszej części sezonu na szerzej dostępnym Canal+ Family.
W Canal+ Family największe audytorium zgromadziło spotkanie Jagiellonia Białystok-Lecha Gdańsk (126 tys. widzów; 1,57 proc. udziału), a w nSport - Wisła Kraków-Piast Gliwice (80 tys. widzów; 0,85 proc. udziału).