Emitowana w TVN-ie wiosną br. 10. edycja „Szymon Majewski Show” miała niższą widownię niż nadawana rok wcześniej 8. seria. Program przyniósł jednak z reklam o ponad 2 mln zł więcej. Kolejna edycja jesienią.
Średnia oglądalność wiosennej serii odcinków „SMS” wyniosła 2,51 mln widzów przy udziale w wysokości 18,32 proc. w grupie 4+ i 18,95 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. To mniej niż wiosną 2009 roku, gdy program przyciągał przed ekrany 2,6 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 19,22 proc. i 20,34 proc. Mniej także niż jesienią ub.r., gdy 9. edycję show Szymona Majewskiego śledziło 2,8 mln widzów, udział w 4+ wynosił 21,51 proc., a w 16-49 – aż 23,34 proc.
W grupie wszystkich widzów stacja TVN w czasie nadawania 10. edycji programy była trzecia pod względem udziału w rynku za TVP 2 (nadawała gł. końcówkę „M jak miłość”, „Kulisy M jak miłość” oraz program „Tomasz Lis na żywo” i miała 22,14 proc. udziału) i Polsatem (filmy fabularne; 18,90 proc.). Gorzej od TVN z głównych kanałów wypadała jedynie TVP 1 (Teatr Telewizji, filmy, mecze mundialu; 11,72 proc.). Natomiast w grupie 16-49 TVN była druga, wyprzedzał ją tylko Polsat.
Dane telemetryczne pokazują, że program oglądały głównie kobiety, widzowie po 30. roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Wpływy reklamowe z 10. edycji „Szymon Majewski Show” wyniosły 17,2 mln zł. Rok temu programu przyniósł z reklam 15 mln zł, ale tamta seria liczyła o dwa odcinki mniej od tej zakończonej w miniony poniedziałek (dane cennikowe netto bez rabatów).
Telewizja TVN zdecydowała już, że kolejna edycja programu Szymona Majewskiego znajdzie się w jesiennej ramówce stacji.
Widownia „Szymon Majewski Show” odcinek po odcinku
Zobacz tabelę
Oglądalność programu na tle konkurencji
Profil widowni show