Reklama 2008-08-11
0

Starlink: w I półroczu rynek reklamowy wzrósł o 17, 4 proc.

Szacowana wartość netto rynku reklamowego po dwóch kwartałach 2008 r. wyniosła 3 miliardy 805 milionów złotych - wynika z najnowszego raportu domu mediowego Starlink.

Oznacza to wzrost względem I półrocza ubiegłego roku o 17,4 proc. Najwyższą dynamiką (w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2007 r.) cechowały się: reklama kinowa (+58,3 proc.), internet (+38,8 proc.) oraz telewizja (+18,3 proc.). Poniżej średniej rynkowej rosły nakłady na reklamę w magazynach (+7,7 proc.), w dziennikach (+8,8 proc.) oraz w reklamie zewnętrznej (+12,6 proc.). Niezmiennie najwięcej inwestycji reklamowych ulokowano w telewizji - był to 1 miliard 900 milionów złotych, co stanowi 49,9 proc. ogółu inwestycji.

fd

Wśród sektorów reklamowych największą dynamiką charakteryzowały się: finanse (+49 proc.), pozostałe (+31 proc.) oraz komputery i audio video (+31 proc.). Najwyższy wzrost wolumenu inwestycji wystąpił w sektorach: finanse (+144,8 mln zł), telekomunikacja (+96,7 mln zł) oraz pozostałe (+66,1 mln zł).

- Mamy za sobą rekordowe pod względem dynamiki wzrostu półrocze. Niewykluczone jednak, że na słonecznym ostatnio reklamowym niebie pojawia się cirrusy, które zazwyczaj zwiastują zmianę pogody - skomentował wyniki raportu Tomasz Chełmecki, dyrektor zarządzający domu mediowego Starlink.

Przedstawione w raporcie dane są estymacjami netto inwestycji w reklamie, czyli szacowanymi kwotami wpływów reklamowych mediów po rabatach, ale przed podatkiem VAT. Punktem wyjścia są dane monitoringowe (wartości brutto - przed rabatami, bez podatku VAT) dostarczane przez Expert Monitor (wszystkie media) oraz Media Watch (reklama zewnętrzna). Dane o inwestycjach reklamowych netto w internecie pochodzą z szacunków opracowanych wspólnie z Next.

Autor: pp

Więcej informacji: Starlink

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas