We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. trzy stacje o charakterze informacyjnym - TVP3, TVN24 i TV Biznes - straciły widzów. Nieznacznie swoje wyniki poprawiła jedynie Superstacja. Jednak w ujęciu rocznym TVP3 i TVN24 nadal idą do góry.
Średnie udziały TVP3 we wrześniu br. wyniosły 5,35 proc., czyli o 0,56 pkt. proc. więcej niż w analogicznym miesiącu zeszłego roku. Jednak w stosunku do sierpnia br. nastąpił spadek o aż 1,42 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Podobnie było w przypadku TVN24, która we wrześniu zanotowała udziały na poziomie, 3,41 proc., rok wcześniej było to 2,69 proc., ale miesiąc wcześniej aż 4,18 proc.
Zobacz tabelę
W komercyjnej grupie docelowej udziały TVP3 wzrosły z 3,41 proc. we wrześniu 2006 roku do 3,49 proc. we wrześniu 2007 roku. W przypadku TVN24 też nastąpił wzrost udziałów, ale był większy - z 2,05 proc. do 2,77 proc. Natomiast w porównaniu miesiąc do miesiąca, oba kanały straciły.
Zobacz tabelę
Z kolei wśród odbiorców telewizji kablowej i satelitarnej TVN24 skutecznie ucieka TVP3. We wrześniu 2006 roku udziały TVP3 wyniosły w tej grupie 4,05 proc., a TVN24 - 4,74 proc., zaś we wrześniu br. udziały regionalnej Trójki spadły do 3,93 proc., a stacji informacyjnej Grupy TVN wzrosły do 6,26 proc.
Zobacz tabelę
We wrześniu br. w porównaniu z sierpniem br. stracił także kanał TV Biznes - jego udziały spadły z 0,04 proc. do 0,03 proc. Również minimalnie zmiany, ale na plus, zanotowała natomiast Superstacja, której udziały wzrosły z 0,21 proc. do 0,22 proc.
Zobacz tabelę
Zobacz tabelę
Zobacz tabelę