W czerwcu br. dwa najpopularniejsze kanały newsowe - TVP Info i TVN24 - miały niższą widownię niż rok wcześniej. Zyskał za to Polsat News. Wzrost zanotował też TVN CNBC, który ma już prawie cztery razy więcej widzów niż TV Biznes.
Lider zestawienia - naziemny kanał TVP Info - zanotował w zeszłym miesiącu spadek średniej dobowej oglądalności względem czerwca ub.r. o 20,8 proc. do 238 tys. widzów, a jego udział w rynku zmalał z 5,52 proc. do 4,57 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się najdłużej nadający kanał informacyjny, czyli TVN 24, który zanotował jeszcze większy spadek widowni, wynoszący 28,8 proc. W czerwcu br. oglądało go średnio 160 tys. osób, a jego udział wynosił 3,07 proc. (rok wcześniej 4,13 proc.).
Na podium uplasował się jeszcze Polsat News, który jako jedyny z czołowej trójki zanotował wzrost oglądalności. W szóstym miesiącu br. ten najmłodszy gracz na rynku stacji newsowych miał w każdej minucie średnio 43 tys. widzów, o 12,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a jego udział wzrósł o 0,12 pkt. proc. Warto tutaj dodać, że Polsat News w maju br. poszerzył zasięg o platformę N (poczytaj o tym).
Czwartą lokatę zajęła Superstacja z widownią na poziomie 15,5 tys. widzów, notując wzrost o 6,8 proc. Udział tego kanału zwiększył się o 0,03 pkt. proc.
W kluczowej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49, wszystkie kanały informacyjne miały w zeszłym miesiącu niższe udziały niż w grupie 4+. Liderem tutaj także była stacja TVP Info, która z udziałem 2,59 proc. (notując spadek o 0,38 pkt. proc.) wyprzedziła TVN 24 (2,22 proc. udziału, spadek o 1,10 pkt. proc.) i Polsat News (0,75 proc. udziału, wzrost o 0,12 pkt. proc.).
Zobacz tabelę
Po majowym i pierwszym od wielu miesięcy spadku widowni, w zeszłym miesiącu wzrost odnotował kanał TVN CNBC - średnia oglądalność minutowa biznesowej stacji zwiększyła się w porównaniu do czerwca ub.r. o 35,9 proc. do 3,8 tys. widzów, a jej udział wzrósł z 0,05 proc. do 0,07 proc. Wyraźny spadek dotknął konkurencyjną TV Biznes. W szóstym miesiącu br. jej średnia widownia zmalała aż o 48,8 proc. do poziomu niewiele ponad 1 tys. osób, a udział kanału poszedł w dół z 0,04 proc. do 0,02 proc.
Najpopularniejszą pozycją w czerwcu br. w TVP Info był serwis informacyjny, w TVN 24 - program "Szkło kontaktowe" z Krzysztofem Daukszewiczem w roli komentatora, a w Polsat News - "Informacje dnia".