Telewizja 2016-01-22
17

Stacje informacyjne rosły w 2015 roku. TVP Info wyprzedziło TVN24

W 2015 roku na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych awansowało TVP Info, które wyprzedziło TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła TV Republika, a na przeciwnym biegunie znalazła się Superstacja.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w 2015 roku należało do nadającej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 3,51 proc. W porównaniu do poprzedniego roku zwiększył się on o 22,73 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji jednak poszedł do góry o 7,69 proc. do 3,22 proc. Podium uzupełnia Polsat News, który rok wcześniej był czwarty. W ubiegłym roku miał on 1,08 proc. udziału, czyli jednak tyle samo, ile rok wcześniej.

Oczko niżej (po spadku z trzeciej lokaty) uplasowała się TVP Regionalna (obecnie TVP3) z udziałem wynoszącym 1,05 proc., o 3,67 proc. niższym niż rok wcześniej.

Siódme miejsce, po awansie z ósmego, zajęła TV Republika. Stacja ta odnotowała największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 57,14 proc. do 0,11 proc. Jednak trzeba zaznaczyć, że w 2014 roku stacja monitorowana była dopiero od lipca., a prezentowany przez Nielsena wynik 0,07 proc. to średnia z całego roku.

Z kolei największą stratę w zestawieniu odnotowała Superstacja, która spadła z lokaty piątej na szóstą. Jej udział zmniejszył się bowiem o 4,35 proc. do 0,22 proc.

Największy udział (4,56 proc.) wśród grup kanałów newsowych w 2015 roku miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 15,44 proc.

Warto zwrócić również uwagę na fakt, że łączny udział wszystkich stacji newsowych objętych analizą w 2015 roku w porównaniu do 2014 roku zwiększył się o 11,64 proc. do 9,59 proc.  To głównie skutek tego, że w ub.r. odbyły się wybory prezydenckie i wybory parlamentarne, a także nastąpiła zmiana rządu. Wydarzenia te obszernie relacjonowane były przez kanały informacyjne.

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych w 2015 roku pozostał kanał TVN24 z wynikiem 2,49 proc., po wzroście o 4,62 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,52 proc. udziału, wzrost o 36,94 proc.), a trzeci był Polsat News (0,83 proc.; w dół o 8,79 proc.).

Największym wzrostem w tym ujęciu - o 100 proc. do 0,08 proc. - również pochwalić się mogła TV Republika. Jej uśredniony wynik za 2014 rok wyniósł 0,04 proc. Z kolei jedyny spadek odnotowała Superstacja - było to 11,11 proc. do 0,08 proc.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,75 proc. udziału, po wzroście o 6,59 proc.

W tym ujęciu wszystkie analizowane stacje newsowe miały 5,93 proc. udziału, o 10,84 proc. więcej niż rok wcześniej.

Zobacz tabelę

Autor: Michał Kurdupski

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (17) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas