Wszystkie gazety codzienne zanotowały we wrześniu br. spadki sprzedaży, najwięcej straciły “Dziennik Gazeta Prawna”, “Gazeta Wyborcza” i “Rzeczpospolita”. Najmniejszą stratę odnotował natomiast liderujący zestawieniu tabloid “Fakt”.
We wrześniu br. średnia sprzedaż ogółem “Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 400 103 egz., co oznacza spadek o 3,23 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na miejscu drugim uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora) z wynikiem wynoszącym 266 766 egz., po spadku o 9,75 proc. Trzecią lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 169 583 egz., czyli mniejszą o 7,29 proc. niż rok wcześniej.
>>> Tomasz Wróblewski nowym naczelnym „Rzeczpospolitej”
Tuż za podium pozostaje „Rzeczpospolita” (Presspublica), której sprzedaż ogółem zmniejszyła się we wrześniu br. o 9,5 proc. i wyniosła 100 545 egz.
Najwięcej w rankingu stracił “Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zajmujący pozycję piątą. Jego wynik sprzedażowy zmalał o 14,83 proc. do 70 243 egz.
>>> „Dziennik Gazeta Prawna” z nowym layoutem i zawartością
Zobacz tabelę
Porównując dane z września br. do danych z sierpnia br. widać, że największy spadek sprzedaży ogółem, wynoszący 18,42 proc., zanotował “Przegląd Sportowy”, zaś najwięcej zyskała “Rzeczpospolita” (11,07 proc.).