We wrześniu 2008 roku spadła sprzedaż ośmiu dzienników ogólnopolskich. Swój wynik, minimalnie poprawiła tylko Gazeta Prawna. Szczegóły w specjalnym raporcie portalu Wirtualnemedia.pl - tylko u nas pełne dane.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety we wrześniu 2008 r. wyniosła 469 884 egz., czyli 5,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2007 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 374 390 egz. Jest to wynik o 15 proc. gorszy niż we wrześniu 2007 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 1 proc. do 196 067 egz.
Tuż za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotował spadek o 13 proc. We wrześniu br. tytuł sprzedawał się w ilości 128 152 egz.
Na piątym miejscu znalazła się "Gazeta Prawna" (80 438 egz.) a
tuż za nią "Dziennik" (Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą
ogółem wynoszącą 80 438 egz. (spadek o 49 proc.) - to najsłabszy
wynik gazety od debiutu w kwietniu 2006 roku.
We wrześniu br. w porównaniu z sierpniem br. wzrosła sprzedaż
"GW", "Gazety Prawnej" i "Pulsu Biznesu".
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.