W grudniu 2008 roku spadła sprzedaż ośmiu dzienników ogólnopolskich. Swój wynik poprawiła tylko Gazeta Prawna a "Dziennik" (Axel Springer Polska) zanotował najniższą sprzedaż od debiutu w kwietniu 2006 roku. Szczegóły w specjalnym raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w grudniu 2008 r. wyniosła 477 726 egz., czyli 6,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2007 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 388 238 egz. Jest to wynik o 12 proc. gorszy niż w grudniu 2007 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 0,5 proc. do 200 182 egz.
Tuż za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotował spadek o 7 proc. W grudniu ur. tytuł sprzedawał się w ilości 133 196 egz.
Na szóste miejsce spadł "Dziennik" (Axel Springer Polska) ze
średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 71 446 egz. (spadek o 56 proc.)
- to najsłabszy wynik od debiutu na rynku prasowym w kwietniu 2006
roku.
W grudniu ur. w porównaniu z listopadem ur. spadła sprzedaż
większości tytułów ogólnopolskich - najwięcej stracił
"Dziennik".
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.