Należący do Publicis Media dom mediowy Spark Foundry wygrał przetarg na globalną obsługę mediową firmy kosmetycznej Avon.
Spark Foundry zajmie się globalnie planowaniem i zakupem mediów, zarówno tradycyjnych jak i internetowych do kampanii Avonu.
Jeden dom mediowy
Wybierając Spark Foundry firma zdecydowała się skonsolidować obsługę swojego globalnego budżetu mediowego w jednym domu mediowym - dotychczas zadania te były rozdzielone między Publicis Media a należącą do WPP GroupM.
W Polsce planowaniem i zakupem mediów dla Avonu dotychczas zajmował się Starcom, siostrzana agencja Spark Foundry w Publicis Media.
![]() | Świąteczne całusy od Małgorzaty Rozenek-Majdan i Radosława Majdana w świątecznej kampanii Avon |
Umowa od stycznia
Spark Foundry zajmie się obsługą Avonu od stycznia 2019 roku, zadania będą nadzorowane z siedziby agencji w Londynie.
Avon podał, że wybór nowej agencji do obsługi mediowej jest jednym z elementów szerszej transformacji marketingowej marki i jej komunikacji. Proces ten ma obejmować odmłodzenie brandu, przegląd oferty, przyspieszenie rozwoju produktów pod kątem trendów oraz przebudowę podejścia firmy do globalnego i lokalnego procesu marketingowego.
Główne rynki zbytu Avonu to Argentyna, Brazylia, Kolumbia, Meksyk, Polska, Rosja, RPA, Filipiny i Wielka Brytania.