Reklama 2008-09-11
0

Spadek wpływów z reklam europejskich telewizji

Europejscy nadawcy telewizyjni notują spadek wpływów z reklam i w najbliższym czasie sytuacja nie ulegnie zmianie.

Firma badawcza Screen Digest prognozuje, że dochody z reklam stacji telewizyjnych w wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech oraz Hiszpanii zmniejszą się w bieżącym roku o 2 procent, a w roku 2009 o kolejne 2,2 procenta - informuje serwis Media Life.

Główną przyczyną spadku jest spowolnienie gospodarcze. Wpływ ma tutaj także stojący na tym samym poziomie popyt na telewizyjne reklamy, przez co nadawcy są zmuszeni do obniżania ich cen. Zdaniem analityków Screen Digest, obecnie reklamowanie się w telewizji jest tańsze niż kiedykolwiek w ciągu ostatnich 20 lat.

Spośród wymienionych krajów Europy Zachodniej, w bieżącym roku największy spadek dochodów z telewizyjnych reklam zostanie odnotowany w Hiszpanii (o 7 procent), a następnie w Wielkiej Brytanii (o 3,5 procenta) i we Francji (o 2,5 procenta), podczas gdy w Niemczech i we Włoszech powinny one pozostać na mniej więcej tym samym poziomie co w roku ubiegłym.

źródło: Media Life

Autor: km

Więcej informacji: reklama telewizyjna

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas