Serialowo-filmowy kanał AXN w tym roku ogląda średnio 40 tys. widzów, o 10 tys. mniej niż dwa lata temu. Największą popularnością w ostatnich miesiącach na antenie tej stacji nie cieszył się serial, ale amerykański hit kinowy „2012”.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 1 stycznia do 22 lipca br. średnia oglądalność kanału AXN wyniosła 40,4 tys. widzów, co przełożyło się na 0,63 proc. udziału w grupie 4+ i 0,73 proc. w grupie komercyjnej 16-49. To zdecydowanie mniej niż w analogicznym okresie ub.r., gdy kanał miał średnio 49,9 tys. oglądających, a jego udział wynosił odpowiednio 0,80 proc. i 0,91 proc. udziału.
Jeszcze większy spadek nastąpił względem okresu 1 stycznia - 22 lipca 2012 roku. Wówczas bowiem AXN oglądało średnio 50,5 tys. osób, miał 0,83 proc. udziału w grupie 4+ i 0,99 proc. w 16-49.
>>> Ranking stacji tematycznych: na czele TVP Info, TVN24, TVP Seriale i TTV
Zobacz tabelę
AXN traci widzów, podobnie jak większość kanałów kablowo-satelitarnych. To skutek m.in. zmiany zainteresowań widzów, wejścia nowych kanałów naziemnych i spadku liczby abonentów platform cyfrowych i sieci kablowych. Stacja jednak walczy o dobre wyniki oglądalności - na jesień przygotowuje pierwszy polski serial pod tytułem „Zbrodnia”. To kryminalna opowieść oparta na szwedzkiej powieści, w której zagrali m.in. Radosław Pazura, Magdalena Boczarska i Joanna Kulig (więcej na ten temat).
W tym roku najwięcej widzów na antenie AXN zgromadził film katastroficzny „2012” pokazany 5 stycznia br. Obejrzało go 294 tys. osób. Na drugiej pozycji znalazł się odcinek serialu „CSI - Kryminalne Zagadki Las Vegas”, który śledziło średnio 292 tys. widzów.
Zobacz tabelęAXN nadaje w Polsce od 2003 roku, a w jego ofercie są seriale i filmy amerykańskie, głównie sensacyjne, science-fiction i kryminalne. Kanał oglądać można w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych.