W marcu 2009 r. spadła sprzedaż większości największych gazet regionalnych. Który tytuł stracił najwięcej? Raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych została "Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) ze średnią 79 534 egz. (rok wcześniej 83 288 egz.) - wynika z marcowych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Drugie miejsce zajęła "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse)
- 77 937 egz. (rok wcześniej 81 002 egz.) a na trzecim uplasował
się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 51 207 egz.
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedaż
większości największych dzienników regionalnych.
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórych mediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.