Grupa Allegro udostępniła Selenę - bezpłatny system monitoringu dostępności serwisów www, który służy m.in. do ciągłego badania czasów i kodów odpowiedzi stron internetowych. Monitoring może odbywać się z wielu geolokalizacji, a wyniki prezentowane są na panelach informacyjnych.
Selena daje możliwość monitoringu serwisów z dowolnej geolokalizacji, co jest realizowane za pomocą aplikacji Selena-agent, mającej małe wymagania sprzętowe.
Prezentacja wyników odbywa się na dashboardach, takich jak "Wszystko", "Tylko z problemami" czy "Tylko serwisy Corowe". Użytkownik może też definiować własne dashboardy, podając nazwę i wybierając serwisy, które mają się na takim panelu pokazywać.
Użytkownik systemu Selena ma także możliwość korzystania z widoku szczegółowego serwisu, na którym dostępne są wykresy z czasami odpowiedzi z ostatniej godziny (dla każdego z agentów oddzielnie), konfiguracja monitoringu danego serwisu (np. wystąpienie jakich słów kluczowych w zwracanej treści strony jest badane, jakie są dodatkowe parametry wywołania, takie jak np. useragent, referer) oraz pełna historia próbek z wszystkimi mierzonymi wartościami (czas i kod odpowiedzi, czas nawiązania połączenia, prędkość przesyłania danych itp.).
Inne cechy Seleny to m.in. możliwość monitorowania wystąpienia słów kluczowych w zwracanej treści, możliwość definiowania różnych parametrów wywołania dla serwisu (takich jak referer, useragent, parametry POST i GET), obsługa prostej autentykacji po http (takiej jak basic, digest czy NTLM), gromadzenie pełnej historii próbek przez 7 dni (dalej historia jest uśredniana i archiwizowana) oraz możliwość generowania prostego raportu zawierającego wykaz próbek (per serwis lub dla wszystkich serwisów), których status jest inny niż "OK".
Informacje i aktualności związane z projektem Selena, w tym kod źródłowy, można znaleźć na tej stronie.
Selena to drugi projekt open source zaprezentowany przez Grupę Allegro. Latem ubiegłego roku przedstawiła ona narzędzie do zarządzania infrastrukturą serwerową Ralph.