W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem w segmencie dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2016 roku wyniosła 339 385 egz. Była ona o 4,40 proc. mniejsza, niż w analogicznym okresie 2015 roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 200 878 egz., po spadku o 1,16 proc.
Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 150 113 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 6,57 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w lutym br. wynoszącym 125 936 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się w skali roku o 10,89 proc.
Ostatnią lokatę w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w I kwartale 2016 roku na poziomie 45 298 egz. Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu, wynoszącą 16,44 proc.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w I kwartale 2016 roku sprzedały się w liczbie 861 610 egz., o 5,78 proc. mniej, niż w I kwartale 2015 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 914 420 egz.).
W marcu 2016 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych również był „Tele Świat”, którego wynik względem marca 2015 roku zmniejszył się o 1,28 proc. do poziomu 357 276 egz.
Drugie miejsce zajął magazyn „TV14” (207 576 egz.; w dół o 1,96 proc.), a trzecie - „Tele Max” (152 009 egz., - 5,04 proc.).
Również i w tym ujęciu wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Ekran TV” - było to 16,72 proc. do 45 120 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.